Nieuws:

Geachte bezoekers, registratie op dit forum is niet meer mogelijk. U kunt hiervoor terecht op https://www.amerikaans-modelspoor.info/website/. Dit forum is verhuisd naar die zelfde locatie. Dit forum blijft zolang als mogelijk als naslag behouden.

Main Menu

Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 25 gasten bekijken dit topic.

dutchbuilder

Deze is niet meer! :'(
Van de bovenste verdieping gevallen en uit elkaar gespetterd.
Onherstelbaar beschadigd!
Erare humanum est

dutchbuilder

Ik had nog een conversiekitje liggen voor een 2-4-4-2.
Maar dan moet je de lok slopen en daar heb ik even geen zin in.
De ex 2-8-2-T was toch al gesloopt dus ik heb de zijtanks eens gepast.
Zie daar , het past!
Je moet wel even een paar stukken kunststof wegfreesen maar dan gaat het prima.

Ton
Erare humanum est

BvDoorn

Mijn diepste deelneming (snif). Lullig., Je zie op sommige cubbanen wel plexiglas langs de rand, iets voor jou??
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

dutchbuilder

Ach Bart, het was mijn eigen stomme rot schuld!!!
Ik ben er wel ff goed ziek van geweest!!!
En dan druk ik me nog diplomatiek uit!

Ton
Erare humanum est

JohnT

Heb het ook meegemaakt met mijn Consolidation, een kind stond aan de modules te rukken gelukkig wel vergoed door de ouders maar het werk wat je er aan gedaan hebt is toch weg.

JohnT

JohnT

Mooi die watertanks zo, ben benieuwd hoe je de achterkant van de loc aanpakt.

JohnT

dutchbuilder

#681
Backwoods heeft ook de conversionkit voor de 2-8-0 maar die tank is zo te zien hetzelfde als die voor de 2-4-4-2.
Alleen heeft Peter bij de 2-4-4-2 versie een vulstuk onder de tanks gedaan.
Die heb ik weggefreest.
De achterkant zal ongeveer hetzelfde worden zoals de verwoeste achterkant.
Ik maak gebruik van de bestaande structuur onder de footplate om een plastik klemstuk te maken.

Ton
Erare humanum est

dutchbuilder

Als ik eenmaal bezig ben dan gaat het weer hard!

Ton
Erare humanum est


dutchbuilder

Ja , het is jammer.
Ik vond mijn versie er veel "zwaarder" uitzien.......
Maar je moet wat!
Als wrak in de la laten liggen is ook geen optie en ik had geen zin meer om alles overnieuw te bouwen.
Het mot maar.
Nu de achterkant weer maken.....zucht!
De tanks zitten er nu opgeschroefd en de originele cab, gelukkig had ik die nog, er weer op.

Ton
Erare humanum est

American

Hi Ton,
Ik ben deze topic aan het lezen en vind het geweldig hoe jij dat allemaal doet.
Op pag. 42 heb jij over een Rail Truck.
Ik ben ook ooit bezig geweest.
Het is best wel leuk om die dingen lekker te veranderen.
Ik moet nog enkele pag. lezen en dan ben ik bij!
Hans, liefhebber On30 + H0

dutchbuilder

#686
Mooi man.....zijn toch heel leuke dingen, het is alleen jammer dat de gears zo klote zijn!
Die op pagina 42 is alleen een stukje groter....G scale.
Ik heb Motor#1 ook in 0n30 en ook nog een zilveren uitvoering.

Die bel en die toeter op die onderste foto hebben in het echt ook nog een geschiedenis.
De federale railroad inspecteur vond dat motor#1 een lokomotief was, en dan is een bel verplicht.
Later vond de zelfde man ook dat er een toeter op moest want de naderende goose was niet goed hoorbaar.
Maar toen hij een hartverzakking kreeg toen ze de toeter gingen gebruiken was het ineens niet meer nodig! ;D

Maar voorlopig ben ik nog even bezig om nog wat fatsoenlijks van die verwoeste 2-8-0-T te maken.
Ik heb de footplate extensie nog kunnen redden.
Ik ben nu bezig met de achterwand.
Dat is toch wel een kritisch onderdeel omdat het naadloos moet aansluiten onder het dak.
Maar het is weer gelukt.
Nu de olie tank maken.

Ton
Erare humanum est

dutchbuilder

Erare humanum est

BvDoorn

Dat wordt een mooie lok. Maar hhhuuu, zou je geen lamp plaatsen op de tank?
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

dutchbuilder

UUUUUUUUUUHHHHH.....Ja kan.
Maar dan moet de lamp wel op het dak of offset op de tank want er zit al een vuldop.......
Wel een ladder gemaakt op de achterkant .....met nietjes!

Ton
Erare humanum est