Nieuws:

Geachte bezoekers, registratie op dit forum is niet meer mogelijk. U kunt hiervoor terecht op https://www.amerikaans-modelspoor.info/website/. Dit forum is verhuisd naar die zelfde locatie. Dit forum blijft zolang als mogelijk als naslag behouden.

Main Menu

Stoom loc

Gestart door william-7542, januari 25, 2014, 07:22:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

william-7542

Wat is een leuke betaalbare amerikaanse stoomloc .
Toch nog een beetje formaat ,maar toch een korte bocht kan hebben op een breedte van 90 cm .

dutchbuilder

Erare humanum est

JohnT

Ik heb deze kan met pijn door een bocht van R45cm.

Koste ?128,00 met DCC decoder heb er zelf een sounddecoder ingezet.

http://www.youtube.com/watch?v=IuD0XEmstfQ

JohnT

easthouselumber

Mooie lok, maar wel voor personenvervoer.

Gr. Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

American

Mooie Loco John.
Goed geluid en hij rijdt ook mooi!
Voor personen- of goederen- vervoer, wat maakt dat uit?
Hans, liefhebber On30 + H0

BvDoorn

Hans, daar zit verschil in. Rangeer lok, korte wielbasis kleine wielen. Goederenlok, een hoop kleinere wielen. Veel krachtt, weinig snelheid. Passagierslok, Vaak minder wielen als de goederenlok maar wel groter in diameter. Gebouwd voor hogere snelheden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

American

Ja je hebt wel gelijk Bart, maar............
Als je wel eens ziet wat er achter 'n Loco rijdt....
Wat voor 'n Loco ook!
Hans, liefhebber On30 + H0

william-7542

is dat dan werkelijk zo essentieel welke lock waarvoor hangt .
ik snap ook dat je voor een stam personenvoertuigen geen 2 assig stoomlocje zet :).
Of moderne wagons achter een stoomloc.
Maar is het voor de liefhebber niet belangrijker wat hij of zij mooi vind .

JohnT

Citaat van: william-7542 op januari 25, 2014, 07:22:39
Wat is een leuke betaalbare amerikaanse stoomloc .
Toch nog een beetje formaat ,maar toch een korte bocht kan hebben op een breedte van 90 cm .

Ik heb alleen maar deze vraag beantwoord.

JohnT

william-7542

hahaha en er ontstaat een kleine discussie ..geeft niet mening geven mag toch ..vind het niet erg dat men er op reageert .

Janbouli

Citaat van: william-7542 op januari 25, 2014, 19:09:17
is dat dan werkelijk zo essentieel welke lock waarvoor hangt .
ik snap ook dat je voor een stam personenvoertuigen geen 2 assig stoomlocje zet :).
Of moderne wagons achter een stoomloc.
Maar is het voor de liefhebber niet belangrijker wat hij of zij mooi vind .

Je hebt gelijk dat je dat moet doen wat je mooi/leuk vindt, maar de meeste Amerikaanse spoorders willen toch wel enigszins prototypieel blijven.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Gerard Wassink

Citaat van: Janbouli op januari 25, 2014, 20:12:27
Citaat van: william-7542 op januari 25, 2014, 19:09:17
is dat dan werkelijk zo essentieel welke lock waarvoor hangt .
ik snap ook dat je voor een stam personenvoertuigen geen 2 assig stoomlocje zet :).
Of moderne wagons achter een stoomloc.
Maar is het voor de liefhebber niet belangrijker wat hij of zij mooi vind .

Je hebt gelijk dat je dat moet doen wat je mooi/leuk vindt, maar de meeste Amerikaanse spoorders willen toch wel enigszins prototypieel blijven.

Washtown: my kingdom, my rules!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

BvDoorn

Je moet doen wat je mooi vind denk ik en een kleine knipoog naar het heden mag ook. Menig stoom (museum lok) rijdt short track en niet prototype juist. Als men op heefd lijnen rijdt zie je meestal een diesellok achter de lok of echter de trein voor het geval de stoomlok het begeeft. eigenlijk alles mag en niets moet  :)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

American

Hans, liefhebber On30 + H0