Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen mayor problemen heb gehad met Bachmann.
Ja de railtruck , maar dat werd snel opgelost.
En zoals jullie wel zullen weten uit de afgelopen jaren, heb ik meer problemen gehad met MMI dan met spul van Mr.B.
Voor dat ik ga rommelen met een andere motor ga ik eerst eens even afwachten wat Mr.B. gaat doen.

Ton
Erare humanum est


Ik heb inmiddels de motor gelicht.
Hij draait nog wel maar heeft totaal geen kracht meer en stinkt.
Conclusie: er zijn meerdere spoelen doorgebrand.
Ik heb zelfs zo'n vermoeden dat hij nu alleen nog op 1 spoel draait.

Ton
Erare humanum est

Heb geen enkel probleem met Bachmann, nou spoor ik in Normaal spoor en daar is Bachmann echt met sprongen vooruit gegaan, zeker het stoom gebeuren zijn ze bijna op gelijke hoogte met Athearn en Atlas.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik heb een reactie gehad.
Ze willen de aankoopbon hebben.
Die heb ik opgestuurd.

Ton
Erare humanum est

Hi Ton,

Mooi dat het zo wordt geregeld bij bachmann. Verwacht wel dat je een nieuwe motor krijgt.

Gr John
groeten John LC

www.lostcreek.nl

misschien niet alleen de motor.....
Ik ben er zeer waarschijnlijk achter waarom die motor bellyup ging.
Het voorste aangedreven gedeelte loopt niet vrij.
Als ik de lok, zonder motor en wormwielen, over de baan laat trekken dan draait het achterste gedeelte uitstekend maar het voorste gedeelte staat stil.
m.a.w. er loopt ergens wat aan.....ik heb het nog niet kunnen vinden.
Heb ik ook weinig zin in want dat zou inhouden dat ik het drijfwerk moet gaan demonteren......

Ton
Erare humanum est

Hi Ton,

Kijk eens of de koppelstangen tussen de wielen niet vast lopen.
Het kan misschien zijn dat de wielen niet helemaal goed gequarteerd zijn.
Je kan eerst met een pincet voelen hoe de koppelstangen bij het goedlopende draaistel voelen
Daarna bij het andere draaistel.
Als je de loc iets voorruit duwt en de stangen controleert kan je kijken of het hier of daar wringt

gr John LC

groeten John LC

www.lostcreek.nl

augustus 30, 2013, 12:55:59 #743 Last Edit: augustus 30, 2013, 12:57:37 by dutchbuilder
Ja idd , daar heb ik ook al naar gekeken en er was een klein beetje misaanpassing maar dat heb ik al opgelost.
Ik heb ook een halve kat aan haren ertussen uit gepeutert......
Dat zou ook het probleem geweest kunnen zijn.
Ik heb ook al geprobeerd om de dekplaat van de wiellagers te lichten maar dat blijft de handel hangen op de spanningsdraden.....Dus dan moet ik echt gaan slopen.....even niet.
het wielstel is voorlopig nog geen freerunner.

Ton
Erare humanum est


Dat is een goede tip John.
Ik heb hier ook een paar kleine dopsleuteltjes liggen van MMI en BLI.

Ton
Erare humanum est

Hi John,

Zeker goeie tip.
Ga ik direct aanschaffen.

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Net een berichtje van Mr.B. binnen gekregen n.a.v. het overlijden van de 2-4-4-2.

Good morning Ton

Per the ass. parts manager I will be sending you the complete chassis at this time.
Bachmann does not have parts at this time.


Kijk! dat noem ik service!!

Ton
Erare humanum est

Even afwachten, dan halleluja roepen!
Hans, liefhebber On30 + H0

Na een tijdje in de onderhoudsloods te hebben gestaan weer een ge-upgrade 2-6-6-2 voor de Rio Pequeno.
Het onderhoud hield in, een uitgebreide reparatie van het elektriek en vervanging van een stekker van de tender.
En het omzetten van de geluids tender van de nieuwe articulated naar nr. 42.
Het botweg overprikken van de decoder werkt dus niet.
Nr. 42 had ineens kortsluiting, afgebroken draden en een niet te solderen stekker, veroorzaakt waarschijnlijk door Mr. Murphy.
De man is al een tijdje geleden op staande voet ontslagen maar hij wil maar niet weggaan!
Ik heb gelijk de watercapaciteit vergroot door twee simpele watertanks met common vulmogelijkheid toe te voegen.
Ik heb me, gedwongen, weer uitstekend vermaakt dit weekend......maar niet heus!

Ton

Erare humanum est