Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Ik kreeg gisteren nog een leuk hebbedingetje binnen.
Is een beetje ondergesneeuwd door dat gezeik met die decoder.
Op de voorgrond een Bachmann 0n30 Hershey streetcar.
Op de achtergrond de nieuwe aanwinst, een G scale kerst tram complet met kerstman en gnome.
Voor de evt. liefhebber er is er nog ??n beschikbaar.

http://www.ebay.co.uk/itm/BACHMANN-G-1-22-5-SCALE-CHRISTMAS-STREET-CAR-TROLLEY-IN-SEASONAL-LIVERY-93941-/141137471572?pt=UK_Trains_Railway_Models&hash=item20dc72e854#ht_5187wt_1557

Ton
Erare humanum est

Dat ziet er mooi uit
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Had laatst ook zo'n gevalletje van decoder wel of niet goed. Uiteindelijk bleek het toch de loc te zijn. Motoraansluiting maakte op een sneekie manier contact met het chassis en dat mag niet!

JohnT

Dat is het niet bij mij.
De aasluitingen in het motorhuis zijn geisoleerd.
Dat moet wel want het is en blijft een metalen model.

Ton
Erare humanum est

Na een hoop geklooi en drie decoders naar de kl**** heb ik de K28 maar weer analoog terug gebouwd.
Er zit ergens een sneeky kortsluiting die zich zo nu en dat voordoet.
Het laatste resultaat was dat de decoder letterlijk in rook en vlammen opging!

http://youtu.be/7nolT9tZvog

Ton

Erare humanum est

Hi Ton,

kan het misschien  aan de losse  draaistellen liggen.
die k27 heeft een hele grote boogstraal nodig en die kunnen  soms sluiting maken op de draaistellen van de loc
op de meestal iets te kleine boogstralen.

Gr John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Nee dat is het niet John.
Bij de voorste truck heb ik de "compensation bar" van het chassis verwijderd (losgeschroefd).
Daardoor kan de truck makkelijk uitzwaaien zonder kortsluiting.
De trailing truck maakte ook kortsluiting maar dat heb ik opgelost door op de glijplaten een stukje dymotape te plakken.
22"radius is nu geen probleem meer.
Als ik het chassis los aansluit is er niets aan de hand.
Maar zodra ik de body er weer opzet ontstaat kortsluiting.
Waar het zit....geen idee.
Maar als je een beetje schuift dan is het in orde.....rarara!!!!
Voorlopig rijd hij weer, wel analoog, en dat is minder.
Ik kan de sound decoder toch voorlopig niet inbouwen omdat die terug moet naar Soundraxx.
Ik heb me ook kleurenblind gezocht naar het lange schroefje bij de smokebox.
Die was op een heel vervelende manier pleiten!
De vloer in de werkplaats is in ieder geval weer schoon maar het schroefje homaar.....WEG!
Kijk ik gisteren op de bovenste baan en wat ziet mijn lodderig soep-oog.....het ^%$#^%#^%$#&^%#&^%$# schroefje tussen de rails....AAAAAAAAAA....ik word gek!

Ton

Erare humanum est


Aan digitaal rijden kwam ik niet eens toe.
Bij de eerste twee seconden , bij de tweede helemaal niets en bij de derde zonder kap uitstekend en met kap , kaboem!!! rook, vlammen....

Ton
Erare humanum est


Ja Ja daar gaan we weer!
Kwam tot mijn stomme verbazing nog een Atlas chassis tegen..........
Ja wel nog een diesel!
Ik ga nu voor de hightech optie....
Een diesel met ventilatoren.
Niet zomaar model warmwindwegwapperaars, nee...echte!
Ik heb dit keer gekozen voor styreen als bouw materiaal.

Ton
Erare humanum est

Netjes Ton, zou alleen niets voor mij zijn dat gepriegel met H0, dan liever in LGB maar priegelen :)

januari 10, 2014, 13:29:23 #972 Last Edit: januari 10, 2014, 13:31:29 by dutchbuilder
Ik ook niet hans, is 0n30, 1:48
Hier is een van mijn G scale ombouw projecten.
https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php/topic,352.0.html

Ton
Erare humanum est

kijk dat is het betere vasthou werk, zien er leuk uit die cabose van je.

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 10, 2014, 13:28:19
Netjes Ton, zou alleen niets voor mij zijn dat gepriegel met H0, dan liever in LGB maar priegelen :)

He , H0 gepriegel dat is al horribly oversized  ;) en LGB is zo groot dan kun je net zo goed iedere dag in een echte trein gaan zitten  >:D
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N