Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.


Verkeerde belettering, hij kan zo de plantage op in Cuba. Zo'n lok gaat gelijk leven als je hem goed weathered. Kanp gedaan!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

december 07, 2015, 21:03:16 #1772 Last Edit: december 07, 2015, 21:28:04 by dutchbuilder
Ik heb al verschillende locs geweathered maar deze methode is foolproof en super simpel.
Eerst de ijzerverf op de juiste plekjes schilderen, laten drogen, haardroger, en dan het roestmedium er op smeren.
Je ziet de ijzerverf gelijk wegrotten.
Dan met de vuile kwast over de rest van de boiler en drogen met de blower.
Dagje of wat laten inwerken en dan met de airbrush er een mist van witte acryl met een beetje bruin over spuiten.
Wel de ramen even schoonmaken en klaar.
Ik heb de wielen van de loc niet behandeld met die roestverf.
Ik weet niet wat dat goedje doet met de contacten.
Het chassisgedeelte van de tender heb ik wel een verdunde behandeling gegeven.

Ton

Ff aan het spelen geweest met paintshop.

Erare humanum est

Cool Ton.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: dutchbuilder op december 07, 2015, 21:03:16

Ik weet niet wat dat goedje doet met de contacten.
Het chassisgedeelte van de tender heb ik wel een verdunde behandeling gegeven.



En andere metalen, roest kan best overgaan op andere metalen. Als je bijvoorbeeld ijzer op rvs leg dan gaat het rvs toch wel roesten het z.g. pitting effect. Ik zou het alleen op plastic gebruiken.

JohnT

Citaat van: JohnT op december 08, 2015, 09:41:42
Citaat van: dutchbuilder op december 07, 2015, 21:03:16

Ik weet niet wat dat goedje doet met de contacten.
Het chassisgedeelte van de tender heb ik wel een verdunde behandeling gegeven.



En andere metalen, roest kan best overgaan op andere metalen. Als je bijvoorbeeld ijzer op rvs leg dan gaat het rvs toch wel roesten het z.g. pitting effect. Ik zou het alleen op plastic gebruiken.

JohnT

Heeft iets met nikkel migratie te maken.

Ton
Erare humanum est

De volgende BLI C16.
#271 heeft geen cowcatcher maar een footplate omdat deze C16 werd gebruikt als switcher.
Ik heb de roof toolbox een stuk lager gemaakt.
Die was veel te hoog.

Ton
Erare humanum est


Citaat van: JohnT op december 08, 2015, 19:26:36
Je zit zo toch al aardig in je tractie middelen.

JohnT

Wat dat betreft ben ik aardig verzadigd.
Maar goed ook want de prijzen van tegenwoordig zijn niet gezellig meer.
Ik heb net in de goede tijd gekocht.
Wat die BLI C16's betreft zijn het allemaal tweede hands-jes, behalve de bumble bee,  dus dan valt de prijs ook wel mee.

Ton
Erare humanum est

Die kan de baan weer op.

Ton
Erare humanum est


december 09, 2015, 10:59:57 #1781 Last Edit: december 09, 2015, 11:09:03 by dutchbuilder
In het begin van de C16's was dat niet.
Door de diverse addons in de loop der tijd is dat zo ontstaan.

Ton
Erare humanum est

Gisteren nog eens wat geëxperimenteerd met de roestverf.
Het slachtoffer is een ex Lionel wagon die ik heb voorzien van andere koppelingen en wielstellen.

Ton
Erare humanum est


Nog meer roest.
Dit keer twee LGB wielstellen.

Ton
Erare humanum est