Rozeburg & Waterway RR

Gestart door dutchbuilder, mei 08, 2012, 15:17:15

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Citaat van: JohnT op maart 26, 2016, 19:43:42
Nou niks vinden is een groot woord, ik zie voor mij het nut er niet van in maar vind het wel knap als iemand dit kan. Moet er mogelijk over een tijdje wel aan geloven om een spiraal in de clubruimte te maken. Deze is nodig om op een betrekkelijk kleine ruimte dan een grote hoogte te overwinnen.

JohnT

Ja, dat is de meest elegante manier om hoogte te maken.
Het nadeel is dat het veel ruimte in beslag neemt en een hoop rails kost.
Dit  frutseltje van 110x110, en dat is klein, kost al 8,5 meter rails.
Voor een echte verticale helix heb je een veel grotere radius nodig en het stijgings-percentage mag ook niet te veel zijn.
Als je dan nog een dubbelspoor wil aanleggen voor naar boven en voor naar beneden...need i say more.
En puntje bij paaltje zie je er uiteindelijk niets van.

Ton

Erare humanum est

Gelukkig hebben wij die ruimte maar inderdaad het is een hoop rails, ook wel weer rijlengte.

Alternatieven zijn een lift o.i.d heb ik ook wel gezien maar vind ik te omslachtig. Een helling vraagt teveel lengte voor ons.

JohnT

Bij een gelijkblijvend hellings-percentage heb je in een spiraal net zoveel rails nodig als in een rechte(re) helling...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Cor, het stuk zit erin.

Ton
Erare humanum est

Vraag; Wat is de meest simpele en effectieve manier om zuiltjes/kolommen te maken om de track te laten stijgen.

Ton

Erare humanum est

ik zou LEGO willen roepen
gewoon blokjes hout is ook makkelijk

goed begin, ik zie dat de arbeids- inspectie ter plekke is 8)

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op maart 27, 2016, 15:44:35
ik zou LEGO willen roepen
gewoon blokjes hout is ook makkelijk

goed begin, ik zie dat de arbeids- inspectie ter plekke is 8)

Cor

Het is meer: "wat doe jij op mijn plekkie."

Mauw.
Erare humanum est

Met draadstang en moeren, zo kan je alles altijd beter afstellen zoals de hoogte en de hellingsgraad.

Ik heb draadstangen en moeren gebruikt tot de eerste wikkeling op hoogte was, daarna blokjes van de juiste lengte.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op maart 27, 2016, 09:45:42
Bij een gelijkblijvend hellings-percentage heb je in een spiraal net zoveel rails nodig als in een rechte(re) helling...

Niet de rail maar de helling.

JohnT

Citaat van: JohnT op maart 27, 2016, 19:07:43
Citaat van: Gerard Wassink op maart 27, 2016, 09:45:42
Bij een gelijkblijvend hellings-percentage heb je in een spiraal net zoveel rails nodig als in een rechte(re) helling...

Niet de rail maar de helling.

JohnT

?????
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op maart 27, 2016, 19:49:00
Citaat van: JohnT op maart 27, 2016, 19:07:43
Citaat van: Gerard Wassink op maart 27, 2016, 09:45:42
Bij een gelijkblijvend hellings-percentage heb je in een spiraal net zoveel rails nodig als in een rechte(re) helling...

Niet de rail maar de helling.

JohnT


?????


idd, HUH?

Ton
Erare humanum est

Citaat van: marctje op maart 27, 2016, 17:46:04
Met draadstang en moeren, zo kan je alles altijd beter afstellen zoals de hoogte en de hellingsgraad.

Citaat van: Gerard Wassink op maart 27, 2016, 18:23:07
Ik heb draadstangen en moeren gebruikt tot de eerste wikkeling op hoogte was, daarna blokjes van de juiste lengte.

Maar dan zitten die draadeinden aan weerszijde van het tracé.
Dat gaat niet bij deze helling.
Ze moeten eronder.

Ton
Erare humanum est

misschien in de houtplaat draad tappen?
kan je aan de bovenkant een blokje hout er op zetten en aan de onderkant stellen
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

maart 27, 2016, 22:57:50 #1829 Last Edit: maart 27, 2016, 23:05:57 by dutchbuilder
Citaat van: moonlicht op maart 27, 2016, 22:46:16
misschien in de houtplaat draad tappen?
kan je aan de bovenkant een blokje hout er op zetten en aan de onderkant stellen
Cor

MMMja, beetje ingewikkeld.
En wat de meesten vergeten is dat de bovenkant van de paal niet vlak mag zijn.
Het tracé loopt bijna altijd onder een hoek.

Ik heb nu zoiets.

Ton
Erare humanum est