H0 plafond baan

Gestart door ger deguelle, januari 25, 2016, 17:30:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

even prutsen, stokjes bij de action (dacht ik, weet het niet zeker, kan ook van de Xenos zijn), zijn 3mm doorsnee
klein spijkertje (was 1mm doorsnee), en een snipper dun styreen
bovenkant gevuld met superglu die oud en dik is, werkt dan ook vullend, droogt alleen langzaam

klaar

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

februari 21, 2017, 11:43:47 #916 Last Edit: februari 21, 2017, 11:55:38 by moonlicht
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Dankje Cor ga ik dadelijk ff kijken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ben een beetje met de romp aan de slag gegaan is alleen 3,5 cm hoog ik had niks anders in huis .


M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: moonlicht op februari 21, 2017, 11:34:25
even prutsen, stokjes bij de action (dacht ik, weet het niet zeker, kan ook van de Xenos zijn), zijn 3mm doorsnee
klein spijkertje (was 1mm doorsnee), en een snipper dun styreen
bovenkant gevuld met superglu die oud en dik is, werkt dan ook vullend, droogt alleen langzaam

klaar

Cor

action heeft ze niet en wibra ook helaas niet dan maar betellen moet ff kijken welke ik moet nemen
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

februari 21, 2017, 16:09:11 #920 Last Edit: februari 21, 2017, 16:11:20 by moonlicht
tja, heb je wel eens, zie je wat liggen is het mee nemen, alleen waar heb ik het ook al weer gekocht ::)

goed bezig, de vorm zit er al goed in
enige wat misschien makkelijker zou zijn is om een stuk MDF te gebruiken
je zal met een gewoon stuk hout meer moeten verven en schuren om de houtnerf weg te krijgen, met MDF heb je dat niet

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op februari 21, 2017, 16:09:11
tja, heb je wel eens, zie je wat liggen is het mee nemen, alleen waar heb ik het ook al weer gekocht ::)

goed bezig, de vorm zit er al goed in
enige wat misschien makkelijker zou zijn is om een stuk MDF te gebruiken
je zal met een gewoon stuk hout meer moeten verven en schuren om de houtnerf weg te krijgen, met MDF heb je dat niet

Cor

Xenos is het gekocht ga ff die links wat je me gaaf kijken welke ik moet nemen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je blok is te hoog zo te zien. Vrijboord bij dit soort pontons is hooguit 1.5 tot 2 meter. In schaal is dit 1.7 tot 2.3 cm. een ponton/barge van die maat kan meestal maximaal 200to 300 ton aan dek verdragen. Dat komt overeen met de 50 cm inzinking. Is hj zwaar belast dan ligt hij diep (een vrijboord van 1.5 meter).

Ik zou 2 plaatjes mdf van  1 cm op elkaar lijmen (of 4 x 0.5 cm). Het voordeel is, zoals Cor aangeeft, dat je geen nerf ziet, dus makkelijker in de afwerking.

Succes
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Wellicht een beetje (te) gedateerd, maar wel mooie plaatjes  :)










Mooi platjes inderdaad maar ik ga deze verder bouwen kijken hoe het word wand ik heb geen mdf in huis .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Maar heb me ook laten verleiden Door deze foto ik dacht dat er meerdere soorten waren
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

februari 21, 2017, 20:34:25 #926 Last Edit: februari 21, 2017, 21:04:29 by LeoSt
Er zijn zat soorten Ger,

ik denk de hoofdmoot bakken voor stortgoed, net als op de Waal.

Hier wat plaatjes:

https://www.google.nl/search?newwindow=1&biw=1920&bih=1012&tbm=isch&sa=1&q=mississippi+barge&oq=mississippi+barge&gs_l=img.12...0.0.0.16075.0.0.0.0.0.0.0.0..0.0....0...1c..64.img..0.0.0.K-EPzE-Cfnk

Ik heb efkes mijn Frenchman River bakkies opgemeten: L x B= 317 x 105mm   H (geladen)= 18mm   H (leeg)= 26mm

Naar behoorlijk wat schuurwerk de eerste kleuren ook aangebracht en het dek een laagje styreen.
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Toch goed gelukt Ger.
Hans, liefhebber On30 + H0

Ik ben een paar uurtjes weer aan het bouwen geweest en we zijn tevreden wat het is geworden .







Ik heb zelf nog plaats voor in de toekomst een sleepboot er bij te leggen .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf