Narrow gauge diesel op Walthers onderstel

Gestart door dutchbuilder, februari 28, 2016, 22:03:37

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Zoiets Johnt?
Code 80.
Ik zag nog een stuk liggen hier.

Ton
Erare humanum est

Goed idee, en direct uitgevoerd!

Het is gelukkig niet zo grof als ik vreesde (ik stelde me rails voor als kozijnen en dat leek me wel heel grof worden).

Maar je gebuikte zo te lezen N rails, en dat is goed op schaal dunkt me.
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

zeer mooi en ziet er inderdaad goed uit met die rail
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Gerard Wassink op maart 14, 2016, 12:32:33
Goed idee, en direct uitgevoerd!

Het is gelukkig niet zo grof als ik vreesde (ik stelde me rails voor als kozijnen en dat leek me wel heel grof worden).

Maar je gebuikte zo te lezen N rails, en dat is goed op schaal dunkt me.

Ja, code 80.
Dat komt aardig overeen met de originele stijlen.
Ik zag er tegen op maar het viel best mee.
Het gevoel om op maat te vijlen met metaal is er nog steeds.

ik heb gisteren link en pin koppelingen besteld bij Wisemann.

Ton
Erare humanum est

maart 14, 2016, 16:21:42 #49 Last Edit: maart 14, 2016, 16:25:57 by JohnT
Ook mooi, bedoelde eigenlijk andersom, de voet van de rail naar buiten dan hou je een sponning aan de binnenkant voor het glas. Moet je wel al je raampies stuk voor stuk op maat snijden.

Overigens is code 83 rail van Tillig en Peco. ik koop dit in staven bij Conrad voor het handmatig leggen van 0N30 rail en het maken van H0 wissels.

JohnT

Citaat van: JohnT op maart 14, 2016, 16:21:42
Ook mooi, bedoelde eigenlijk andersom, de voet van de rail naar buiten dan hou je een sponning aan de binnenkant voor het glas. Moet je wel al je raampies stuk voor stuk op maat snijden.

Overigens is code 83 rail van Tillig en Peco. ik koop dit in staven bij Conrad voor het handmatig leggen van 0N30 rail en het maken van H0 wissels.

JohnT

Ik heb de nieuwe sponningen eerst op jouw manier geprobeerd maar dat zag er te grof uit.
Door de profielen zo te installeren zoals ik nu heb gedaan valt dat brede stuk niet zo op.
Nu kon ik de profielen zo in de bestaande gleufjes schuiven en vast lijmen.

Ik was toch al van plan om de glasplaten individueel te snijden.
Maar de hoofdzaak is dat het nu lekker stevig is.

Ton
Erare humanum est


maart 15, 2016, 11:13:56 #52 Last Edit: maart 15, 2016, 11:15:50 by dutchbuilder
Daarnet even een test raampje gemaakt.
Het past zo goed dat het zonder lijm gewoon vastklikt.
o ja ,de verlichting zit er ook in.

Ton
Erare humanum est

Heel mooi Ton .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

mooi opgelost, gaat een leuk ding worden

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Netjes en een goed idee om te onthouden
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn


maart 15, 2016, 19:55:56 #57 Last Edit: maart 15, 2016, 19:59:37 by dutchbuilder
Vanmiddag een spuitbus alu verf gekocht.
Alleen hadden ze mijn reguliere merk niet meer zodat ik genoodzaakt was om van een ander merk te kopen.
HUM, Ja het is echt aluminiumverf, maar je ziet elk krasje nu 100x duidelijker.
Daar had ik met mijn gebruikelijke verf geen last van.
en die krassen krijg ik echt niet meer weg.....K.......!

Ton
Erare humanum est

Ik denk meschien nu hard op maar krijg je de krassen niet weg met vlooibaar plastic en dan bedoel ik mee in polijsten ???
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

maart 15, 2016, 21:11:49 #59 Last Edit: maart 15, 2016, 21:21:56 by dutchbuilder
Citaat van: ger deguelle op maart 15, 2016, 20:31:07
Ik denk meschien nu hard op maar krijg je de krassen niet weg met vlooibaar plastic en dan bedoel ik mee in polijsten ???

Jij bedoeld met Brasso of zoiets?
Dat heeft weinig zin, de krassen zitten te diep.
Die verf die ik normaal gebruik heeft een vullende werking.
Als ik had geweten dat die verf de krassen zo laat zien dan had ik er tijdens de bouw, voor het lijmen, rekening mee kunnen houden.
Misschien zie je ze minder als ik de body heb geweathered.
Ik heb er nu een laag transparant mat overgespoten , kijken of dat helpt.

Die laag mat heeft geholpen.
de krassen zijn nu een stuk minder opzichtig.

Ton

Erare humanum est