Narrow gauge diesel op Walthers onderstel

Gestart door dutchbuilder, februari 28, 2016, 22:03:37

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.


Citaat van: JohnT op maart 21, 2016, 09:38:37
Is jou omgeving waar je in spuit niet te vochtig?

JohnT

Centrale verwarming en 1 blikje water op de radiator in de keuken.
Lijkt me niet echt vochtig.
Het is een raar verschijnsel.
Ik heb het al meer gehad met die zelfgemaakte opbouwen.
Dus je zou toch meer richting het plastic moeten denken.

Ton
Erare humanum est

Probeer eens hem na te spuiten met blanke lak (mat of zijdeglans). Door het verdampen (uitharden) van de blanke lak wordt de laag daaronder ook verder uitgehard. Als je een elektrische oven hebt zou je het model een paar uur op 30 graden kunnen verwarmen. Dat wil ook nog wel eens helpen. Daarna wel gemalen koffie in de oven zetten en een paar uur op 70 graden zetten om de geur van de verf eruit te krijgen.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

maart 21, 2016, 12:54:56 #78 Last Edit: maart 21, 2016, 12:57:29 by dutchbuilder
Citaat van: BvDoorn op maart 21, 2016, 12:12:37
Probeer eens hem na te spuiten met blanke lak (mat of zijdeglans). Door het verdampen (uitharden) van de blanke lak wordt de laag daaronder ook verder uitgehard. Als je een elektrische oven hebt zou je het model een paar uur op 30 graden kunnen verwarmen. Dat wil ook nog wel eens helpen. Daarna wel gemalen koffie in de oven zetten en een paar uur op 70 graden zetten om de geur van de verf eruit te krijgen.

Dat overspuiten heb ik al een keer gedaan, zie tekst een pagina terug.
Dat was een nog grotere doffe ellende.
Ik moet gewoon geduld hebben.
Ik wacht wel even met het glas totdat de boel uitgehard is.


Ton
Erare humanum est

De link & pin koppelingen zijn binnen.

Ton
Erare humanum est

Het betere priegelwerk als je gaat rangeren  ;)
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

maart 22, 2016, 22:55:09 #81 Last Edit: maart 22, 2016, 23:04:36 by dutchbuilder
ja idd en dan moet je niet de pin in het toetsenbord laten vallen...#%^&##&%$#%$@%$^#%$^!!!!!!
Even een flatcar omgebouwd met een link & pin aan de ene kant en een knuckelhead aan de andere.
Het was even klooien om de koppeling op de goede hoogte te krijgen.

Dat goedje om die roestverf te laten roesten werkt ook prima op dat witmetaal.

Ton
Erare humanum est


maart 24, 2016, 00:02:32 #83 Last Edit: maart 24, 2016, 00:08:08 by dutchbuilder
Ik had nog een paar flatcars, gemaakt van Athern H0 onderstellen.
Aangepast voor de link & pin koppelingen.

Ton
Erare humanum est

april 20, 2016, 22:09:06 #84 Last Edit: april 21, 2016, 10:08:22 by dutchbuilder
Even verder met het rollend materieel voor de spiraalbaan.
Twee flatcars is leuk maar de mensen moeten toch ook ergens beschut kunnen zitten.

Ton
Erare humanum est

Dakje.
Ik probeer zo dun mogelijk materiaal te gebruiken om gewicht te besparen.
Het zijn toch flinke hellingpercentages op die spiraalbaan.

Ton
Erare humanum est

Met of zonder skirt?

Ton
Erare humanum est

Met ! :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.


april 21, 2016, 20:05:20 #89 Last Edit: april 21, 2016, 20:07:05 by dutchbuilder
Citaat van: JohnT op april 21, 2016, 19:00:03
Met, leuk karretje.

JohnT
Citaat van: Joop_L op april 21, 2016, 14:05:51
Met ! :D

Met skirt dus, ok.
Ze liggen inmiddels te drogen.
De carrosserie staat ook in de verf.
Ja, het is die pokke verf die niet echt snel droogt maar ik wil de zelfde kleur hebben als het dieseltje.
De kopse kanten krijgen een houtkleur.
de deuren worden ook allu kleur.
ze zitten nog los.

Ton
Erare humanum est