Dirty Stuff

Gestart door milocomarty, april 01, 2016, 01:57:31

« vorige - volgende »

weer een mooi begin van een vuile wagen

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Och, schoon  ;)

Om effe wat in te gaan op het gebruik van filters en wat het zijn heb ik geprobeerd het op de plaat vast te leggen op deze groene jongen. Wat zijn filters? Filters zijn in de militaire modelbouw gebruikelijk en bestaan uit 10% verf en 90% verdunning en hebben als doel alle geschilderde detailsen kleurtjes wat meer samen te voegen tot een geheel. Heb het op deze groene wagen geprobeerd met eerst een groenblauw filter van AK en na 24 uur droging een 2e filter met een licht bruine bijna gelige oker toon. Zal de foto's laten spreken.

Met filters.

zonder..

met filters..

zonder..

zoals je kunt zien veranderen de filters terdege het uiterlijk van de wagen. Heb in deze voor een 2e lichtbruin oker filter gekozen om de wagen een wat meer stoffig uiterlijk te geven. Maar je ziet dat de chips minder hard en contrasterend overkomen door het gebruik van een filter.

Ik vind dat veel mooier , zonder filters is het alsof ze een wagon die helemaal onder de chips zit en flink te lijden heeft gehad van zon en wind net een wasbeurt gegeven hebben door de wasstraat . Wat is het verschil tussen deze filters en gewoon met 90% verdunde verf werken Martin?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Niet veel Jan, zijn alleen enamel basis filters, geeft je iets meer tijd en eventuele nabehandeling met een in odourless thinner gedoopt penseel. Acryl kan, zie jongens dat ook doen, alleen snel en nauwkeurig werken. Olieverf zou ook een optie zijn maar dan moet je de zooi zelf maken. Begin lui te worden en pak vaak een kant en klaar potje..

Ook de andere kant van de EVA ketelwagen maar eens gedaan, verschillende tinten roest washes en streaks. Tevens wat metaal pigment gebruikt op de handrails, blijf dat soms een moeilijk te controleren medium vinden. Nu nog wat stoffigheden en dan is ie wel klaar...

Hierna maar eens een keer wat USA spul, Cor heeft me voorzien van een leuk aantal slachtoffers  ;)

Die Eva tankwagen ziet er levensecht uit,  heel mooi gedaan Martin.

Dank je Martin , ik denk dat ik ook tot de luieren onder ons behoor dus ga ook nog wat van die potjes aanschaffen  ;)

Ik spoor in N

Ik blijf het knap vinden hoe je het voor elkaar krijgt het er net echt uit te laten zien, Martin! Weatheren verheven tot Kunst (met grote K dus)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

die tankwagens is gewoon erg mooi geworden
ben benieuwt naar het vervolg ;)

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Merci !! Grote oranje bak is een van de volgende ;)

De roest is net echt.

Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Dank je..

Heb het wel zo'n beetje gehad, vandaag wat stoffigheden aan de bodem met wat pigmenten en spetter spul van Ammo. Moet bij de gele nog wat stof toevoegen, en wat kleinigheden aan de buffers. Verder wel een leuk stel...

Een leuk stel Eva en Maggi, 2 vrouwen moet kunnen niet waar  ;)

Ik spoor in N

Echt smerig gedaan  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl