Dirty Stuff

Gestart door milocomarty, april 01, 2016, 01:57:31

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Thanks, effe wat kloten in Lightroom CC  ;)

Zo, geloof dat ik het witbalans gevalletje wel onder de knie heb met de  Expodisc 2.0 gaat dat prima, niet echt goedkoop maar wel een prima investering en erg makkelijk in gebruik. Daarnaast dan effe een shot met een grijskaart en de RAW door Lightroom plempen. Hoef dan meestal alleen maar iets in de belichting te tweaken. Zo dan kan ik me weer op het smeerwerk concentreren, dakkie van de gele bugger voorzien van wat streaking grimes, extra pinwashes om de details naar voren te brengen, wat wiel spetter op de kopwanden..nu nog wat regenstrepen op het dak en wat stof en zooi...










Dat witbalans filter heb ik geen mesjogge van Martin , maar ik ben wel in staat om te oordelen over je weatheren, wat een beauty, je zou bijna alleen maar om dit eens uit te proberen een wat grotere schaal boxcar kopen. H0 is voorlopig voor mij het grootste wat ik heb , eens een keer kijken wat ik met alle tuto's van jou aan kan.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Half 0 is ook wel leuk..die groene is ook H0 en de kolenbakkies ook..


Per project subtielere bewerking. Erg mooi hoor!
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Ik sluit me aan bij Joop , steeds geraffineerder, vooral de vale verf ziet er te gek uit.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Thanks !!

Het kan toch af en toe een heel gevecht zijn dat weatheren van wagons. Hoever ga je hoe pak je het aan en dat wat ik nu gedaan heb is het wel het juiste ? Dat is ook een beetje het gevoel wat me bekruipt bij dit bakbeest in spoor 1. De fade die staat me wel aan, basis mengsel van matte varnish, airbrush thinner, witte en dark rust wash van Vallejo, met af en toe eens een druppie extra wit in de cup van de spuit. Lekker onregelmatig aanbrengen in veel laagjes. Daarna dacht ik bij mezelf ik ga wat meer schaduw accenten aanbrengen, maak de stalen balken wat donkerder en wat meer opvallend. Lekker driftig aan de slag met een donker grijze wash in de spuit. Maar na droging heb ik het idee dat het iets teveel is. Ga nu eens nadenken over hoe en wat, ga ik de kleur wat ophalen en aftonen met een aantal filters, probeer ik hierop eens de stippeltjes met olieverf techniek. Worden de tinten al wat anders als ik aan de slag ga met de enamel washes en streaks ? Weet het nu effe niet...In ieder geval zijn deze lagen beschermt met een laagje matte lak en we zien in de loop van de week wel verder...








Denk dat deze methode een goede basis is maar accentueren om de soft-look weg te werken zou zeker een goede aanvulling zijn.

JohnT

Ben het met je eens Martin , het donker om de balken is net iets te veel , je gaat je afvragen waarom dat dan zo donker zou zijn in het echt.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

augustus 25, 2016, 02:19:28 #85 Last Edit: augustus 25, 2016, 02:22:20 by milocomarty
Hmm, daar gaat wel het smeer zitten..

Zo, tussen door weer wat lopen kutten met die Duitse plastic bak..om toch wat van de harde contrasten en het super bleke af te komen er even wat filtertjes eroverheen gekwast. Te beginnen met een AK filter for brown wood, die me eigenlijk wat te oranje was. Dan maar een eigen filtertje van een brown wash van MIG productions. Deze weer zwaar verdunt met wat odourless thinner, wat dus een filter eigenlijk is. 2 tot 10% verf en de rest verdunning. Soms is mijn verf fetish wel makkelijk, een zooi van die rommel staan om uit te kiezen. Maar weer eens laten staan voor een dag "zucht"en daarna op de deuren een begin gemaakt met artist oil paints van Winsor and Newton. Deze zijn heerlijk te blenden met Ammo odourless thinner. Heb een urned umber gebruikt om toch weer iets naar de bruinige tint van de originele kleur te gaan...













In case I forget to post, join me on my blog https://dirtystuffbymartinwelberg.wordpress.com/2016/08/25/a-german-gmhs-53-boxcar-part-3/

Vind deze bewerking alweer veel beter, meer subtiele strepen zijn er nu zichtbaar en de soft-look is een stuk minder.

Met sof-look bedoel ik dat je het gebruik van een luchtkwast goed kunt zien, het is dan te mooi om waar te zijn.

Zou aan de wagenbak niets meer doen, de luiken en het dak kunnen nog wel wat accenten hebben.

JohnT

Toch wat werk gedaan tijdens de demonstraties in Hochdorf Zwitserland. Beetje roest op de top met Ammo trackprimer, Chipping met grijs en chipping rust van Ammo..nu verder met wat roest washes..













Martin , heeft het chipping ook echt een beetje reliëf, of is het vlak ? Het ziet er wel fantastisch uit .
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N