Dirty Stuff

Gestart door milocomarty, april 01, 2016, 01:57:31

« vorige - volgende »

Leuven, daar sta ik dit te demonstreren.

Volgende uitdaging is voor mij meer een schaal kleiner nog  ;)

Citaat van: JohnT op oktober 05, 2016, 09:14:09
Ik vind hem gewoon af, je kunt er ook teveel aan doen dat is het gevaar van deze leuke hobby in een hobby.

Een volgende uitdaging zou een fysieke beschadiging kunnen zijn. Ik heb al modellen gezien waarvan de hele zijwand aan gort gereden was. Dit werd gedaan met dik alufolie. Hiermee maak je eerst een afdruk van het origineel, (opwrijven tot het profiel in het folie zit). Dan haal je de wand waar de afdruk van gemaakt is weg op die plaatsen waar je de beschadiging wilt hebben. Op die plaats lijm je weer het in middels van schade voorziene aluminium weer in en dan weatheren maar.

JohnT

Hi John,

Laat dat eens zien op een model van jou  hoe dit werkt. Ben hier reuze benieuwd naar.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: milocomarty op oktober 05, 2016, 10:00:09
Leuven, daar sta ik dit te demonstreren.

Volgende uitdaging is voor mij meer een schaal kleiner nog  ;)

FF kijken of ik dan kan , de Zaterdag zeker niet , maar misschien de Zondag.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

oktober 06, 2016, 09:34:03 #123 Last Edit: oktober 06, 2016, 09:36:27 by JohnT
Citaat van: johnlostcreek op oktober 05, 2016, 15:40:12
Citaat van: JohnT op oktober 05, 2016, 09:14:09
Ik vind hem gewoon af, je kunt er ook teveel aan doen dat is het gevaar van deze leuke hobby in een hobby.

Een volgende uitdaging zou een fysieke beschadiging kunnen zijn. Ik heb al modellen gezien waarvan de hele zijwand aan gort gereden was. Dit werd gedaan met dik alufolie. Hiermee maak je eerst een afdruk van het origineel, (opwrijven tot het profiel in het folie zit). Dan haal je de wand waar de afdruk van gemaakt is weg op die plaatsen waar je de beschadiging wilt hebben. Op die plaats lijm je weer het in middels van schade voorziene aluminium weer in en dan weatheren maar.

JohnT

Hi John,

Laat dat eens zien op een model van jou  hoe dit werkt. Ben hier reuze benieuwd naar.

Ik had het niet over een model van mij maar heb het gezien in een filmpje van de MRH.
Wil er zelf wel mee bezig gaan. Probleem op dat kanaal is wel het goede filmpje weer terugvinden.

JohnT

Citaat van: JohnT op oktober 06, 2016, 09:34:03

Ik had het niet over een model van mij maar heb het gezien in een filmpje van de MRH.
Wil er zelf wel mee bezig gaan. Probleem op dat kanaal is wel het goede filmpje weer terugvinden.

JohnT

Tja , MRH forum, slechtste navigatie van allemaal. Maar laten we Martins draadje maar niet te veel bevuilen  ;) ( pun intended ).

Ik spoor in N

Geeft niet  ;)

Afgelopen weekend dus Leuven, erg leuk, gezellig, prima sfeer met mooie banen. Tussendoor af en toe eens wat aan het smeren geweest met hoofdzakelijk enamel zooi van Ammo by Mig. Grappig om te zien dat velen het niet kennen en eigenlijk de verwerking ervan, het gemak en de tijd die je er mee hebt wel erg interessant vinden. Nu heb ik geen plaatjes geschoten maar wel voor een aantal a.s. artikelen met veel plaatjes een 2tal Belgische diesels van een MSM forum genoot gekregen. Een derde is onderweg, een wat modernere diesel. Hiervoor dank Red en Michaël !

Hall of fame! Gefeliciteerd!!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Super Martin , Proficiat.

Ik spoor in N

Geen competitie. gefeliciteerd.

Ton
Erare humanum est

super geworden, en dan nog best of 8)

maar is WM een groep bouwers ?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Een FB  pagina over weatheren, soort van showcase..

in het kader van vervuiling ook maar een tankwagen gepakt

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden