Canyon Diablo

Gestart door ger deguelle, juni 25, 2016, 17:59:11

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat met die codes zit.
Ik heb er nu al zoveel voorbij zien komen , ben ff de weg kwijt.
Misschien wat voor in de tips & tricks afdeling.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op augustus 06, 2016, 23:32:06
Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat met die codes zit.
Ik heb er nu al zoveel voorbij zien komen , ben ff de weg kwijt.
Misschien wat voor in de tips & tricks afdeling.

Ton

Ja Peco heeft ook wel veel verschillende, alleen al in H0, 3 verschillende 75, 83 en 100
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op augustus 07, 2016, 00:23:15
Citaat van: dutchbuilder op augustus 06, 2016, 23:32:06
Kan iemand mij eens uitleggen hoe dat met die codes zit.
Ik heb er nu al zoveel voorbij zien komen , ben ff de weg kwijt.
Misschien wat voor in de tips & tricks afdeling.

Ton

Ja Peco heeft ook wel veel verschillende, alleen al in H0, 3 verschillende 75, 83 en 100

Ja en dan code 100 , 70 en niet te vergeten code 30 , dat is ijzerdraad.

Ton
Erare humanum est


augustus 07, 2016, 10:17:54 #139 Last Edit: augustus 07, 2016, 12:12:23 by Gerard Wassink
De railcode is gedefinieerd door NMRA standard RP15, met name de tabel op blz. 1.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: JohnT op augustus 07, 2016, 09:07:15
Als je de code bedoelt die staat voor de hoogte van het railprofiel maar dat wist je waarschijnlijk al.

De maten zijn afgeleid van het grootbedrijf.

http://mrr.trains.com/how-to/get-started/2010/01/model-railroad-track-codes-defined

JohnT

Duidelijk.

Ton
Erare humanum est

Hoi,
Voor zover ik weet is de code gewoon een maat voor de hoogte van de rail waarbij code 1000 gelijk is aan 1 inch. Dat is dus 2,54 centimeter. Code 100 is dus (afgerond) 2,5 mm enz, enz.


Groetjes, Wim.

Een beetje aan mijn layout gewerkt boven maar wat te ....... is het warm boven .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

leuk om weer wat vorderingen te zien Ger.

Ik vind dat zijspoor voor het vee transport wel erg kort.
Ik weet het , het is volgens het plan maar toch.
Kan je niet veel op kwijt.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op augustus 28, 2016, 20:18:20
Ik vind dat zijspoor voor het vee transport wel erg kort.
Ik weet het , het is volgens het plan maar toch.
Kan je niet veel op kwijt.

Ton

Er passen maar 2 wagons op ik dacht eerst ook dat ik iets verkeerd had gedaan maar naar meten op het plan zat ik goed .
Ik dacht eerst zou ik dan een dood lopend spoor maken en weest niet of dat beter is en uit ziet dus raad hier in graag .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Je kan een doodlopend spoor maken.
Je kan ook een extra wissel met een doodlopend spoor maken.
Ik zou zelf die siding tot de brug door laten lopen.

Ton
Erare humanum est

ton dan denk ik dat ik de wissel aan de kant van de farm weg haal en dan van de brug een wissel naar de stock yard laat gaan dit is namelijk de kortste weg naar de fabriek toe .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op augustus 28, 2016, 21:49:58
ton dan denk ik dat ik de wissel aan de kant van de farm weg haal en dan van de brug een wissel naar de stock yard laat gaan dit is namelijk de kortste weg naar de fabriek toe .

Ja kan ook maar dan zou ik die andere wissel voor een terugstekende rangeerloc siding gebruiken.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op augustus 28, 2016, 22:06:59
Citaat van: ger deguelle op augustus 28, 2016, 21:49:58
ton dan denk ik dat ik de wissel aan de kant van de farm weg haal en dan van de brug een wissel naar de stock yard laat gaan dit is namelijk de kortste weg naar de fabriek toe .

Ja kan ook maar dan zou ik die andere wissel voor een terugstekende rangeerloc siding gebruiken.

Ton

Dat kan maar mijn gevoel vind het raar uitzien een nacht over denken
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf