Canyon Diablo

Gestart door ger deguelle, juni 25, 2016, 17:59:11

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

december 01, 2016, 09:13:47 #285 Last Edit: december 01, 2016, 09:23:09 by dutchbuilder
Het is het basismateriaal voor elektronische schakelingen.
Wij , en dan heb ik het over zendamateurs, kochten dat spul vroegen de strekkende meter in de dump of op een beurs.
De laatste tijd word er veel meer gelet op zo min mogelijk afval.
Dus de spoeling is redelijk dun geworden.
Ik heb veel printplaten zelf getekend en geëtst maar voor een paar tientjes heb je tegenwoordig profi printplaten uit China.
Je stuurt de gegevens om een print te maken op en je krijgt de kant en klare printjes aan de deur afgeleverd.

Ton
Erare humanum est

december 01, 2016, 09:45:06 #286 Last Edit: december 01, 2016, 09:48:32 by JohnT
Ger ik heb bij een moduleovergang gewoon busjes aan de zijkant van de rail gesoldeerd. Daarna de rail met busje doorgezaagd met een z.g. Rocozaagje, niet met de draimel omdat die best wel een gat maakt, afhankelijk van het schijfje natuurlijk. In het busje steek ik een passend pennetje. Werkt perfect, de rail is altijd goed uitgelijnd en je hebt de elektrische verbinding. Als je toch materiaal ervoor moet kopen dan is dat ook een mogelijkheid.

Materiaal is te koop in de goed gesorteerde modelbouwwinkel.

JohnT

Citaat van: JohnT op december 01, 2016, 09:45:06
Ger ik heb bij een moduleovergang gewoon busjes aan de zijkant van de rail gesoldeerd. Daarna de rail met busje doorgezaagd met een z.g. Rocozaagje, niet met de draimel omdat die best wel een gat maakt, afhankelijk van het schijfje natuurlijk. In het busje steek ik een passend pennetje. Werkt perfect, de rail is altijd goed uitgelijnd en je hebt de elektrische verbinding. Als je toch materiaal ervoor moet kopen dan is dat ook een mogelijkheid.

Materiaal is te koop in de goed gesorteerde modelbouwwinkel.

JohnT

Ik had zoiets ook gedaan met schuifrailsjes van Fleischmann.
Het nadeel is dat als je een keer te vroeg opstaat als je de brug uit luiheid laat zitten de rails recht omhoog staat.

Ton
Erare humanum est

Hij zal de boel, het uitneembare stuk toch op de één of andere manier moeten vergrendelen. Als je dan die grendels vergeet tja....

JohnT

Ger hier wat tips.
Ik had je al een keer laten zien dat ik voor de vergrendeling pennen gebruikt die gemaakt zijn van slotbouten.
https://www.amerikaanse-treinen.nl/forum/index.php?topic=1062.150 even maar beneden scrollen.
Het leggen van de rails kan je als volgt doen.
Eerst schuur ik de baan delen vlak, met een stalen liniaal kun je zien of het vlak genoeg is.
Verder zag ik dat je geen kurk maar schuim gebruikt als roadbed.
Dat schuim meer veerkrachtig waardoor de rails kan bewegen.
Als je kurk gebruikt kan de dit goed vlak schuren.
Dan de rails vast lijmen op de kurk.
Op de overgang stukken ballastbed aanbrengen en goed laten drogen, dan kan je de rails door slijpen.
Pas wel op dat je de baan delen/module niet aan elkaar vast lijmt.
Je kan ook nog een messing spijker aanbrengen en daar de rails aan vast solderen voor stevigheid.
Of een messing schroef onder de rails vast gesoldeerd op de baan/module overgang.

Persoonlijk heb ik een hekel aan paspennen. Prima constructie zoals je hem hebt Ger, wijzig alleen de slotbouten en vleugelmoeren voor slagmoeren en vleugelbouten en je bent klaar. Brugdeel erin uitlijnen en effe vastzetten, zo doe ik dat al jaren met mijn modules op tentoonstellingen. Slagmoer M8 heeft een gat van 10 waar die ingaat dus ietsie speling...

Hoi allemaal vandaag nog eens wat aan de baan gedaan maar heb het een beetje druk met het helpen van mijn dochter in haar eerste eigen huis .
Heb dus nu de rails weer vervangen door nieuwe goed vast gemaakt en laten drogen en toen met een rocco zaagje doorgezaagd maar heb het uitneembaar gedeelte vast gezet ff met schroeven kan ik deze week met een M8 bout met vleugel moer vast zetten .
Heb ook weer de eerste filmpje gemaakt van de baan :

https://youtu.be/Bjk4LVU1riY
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Mooi filmpje Ger. Goe gedaan!
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Eindelijk nog eens een beetje ontspannen aan cactus valey  niet veel maar net genoeg voor me ,hier een drie taal foto's wat ik gedaan heb .



M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

december 11, 2016, 14:17:04 #294 Last Edit: december 11, 2016, 14:19:03 by dutchbuilder
een weg in de woestijn?
BAH!
een zandpad, ok maar een vierbaanssnelweg met vluchtstroken , nee.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op december 11, 2016, 14:17:04
een weg in de woestijn?
BAH!
een zandpad, ok maar een vierbaanssnelweg met vluchtstroken , nee.

Ton

Dus die gaat weg ligt nog allemaal los
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Sorry hoor maar ik vind het geen porum.
Daar zou je toch die ghost town maken?
Ik heb de gazettes van Cor hier liggen.
Het word een aardig inscan project.
ik dacht dat het maar 1 jaargang was maar het zijn er veel meer.

Ton
Erare humanum est

Citaat van: dutchbuilder op december 11, 2016, 14:27:11
Sorry hoor maar ik vind het geen porum.
Daar zou je toch die ghost town maken?
Ik heb de gazettes van Cor hier liggen.
Het word een aardig inscan project.
ik dacht dat het maar 1 jaargang was maar het zijn er veel meer.

Ton

Dat komt er ook hoor ik was gewoon wat aan het kloten
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

december 11, 2016, 14:54:46 #298 Last Edit: december 11, 2016, 14:59:14 by Joop_L

The Toxic Ghost Town of Picher. Asfalt weg kan dus prima


Desert Road.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Het is niet echt volgens het idee en het ontwerp van de baan.
Aan de andere kant van de great devide (looppad) heeft Ger de stad liggen.
Wegen genoeg.
En het was de bedoeling om de woestijn , als contrast, niet al te vol te maken.
Of zie ik dat verkeerd Ger?

Ton

Erare humanum est