Mantua logger met tender

Gestart door JohnT, december 20, 2017, 12:33:00

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

OP mijn website zodat ik het verhaal niet twee keer hoeft in te kloppen een beschrijving over het bouwen van deze locomotief.

http://www.amerikaans-modelspoor.info/blog/projecten/mantua/


JohnT

Excuus voor de grote afbeelding maar als ik deze kleiner maak is hij op mijn website ook kleiner en daardoor te klein.

Wordt mooi John.

Ton
Erare humanum est

Dank je, zit ff met een dilemma. De luchtpomp zit op de rookkastdeur hoe gaat dat met leidingen? Zijn die flexibel i.v.m. het open en sluiten van de rookkastdeur? Kom er niet goed achter op foto's. Of zal ik de pomp gewoon verplaatsen.

JohnT

Citaat van: JohnT op december 21, 2017, 09:14:41
Dank je, zit ff met een dilemma. De luchtpomp zit op de rookkastdeur hoe gaat dat met leidingen? Zijn die flexibel i.v.m. het open en sluiten van de rookkastdeur? Kom er niet goed achter op foto's. Of zal ik de pomp gewoon verplaatsen.

JohnT

Ik heb jouw die drie artikelen uit de gazette genaamd "Two mighty midget mallets"gestuurd op Skype.
In het tweede artikel staan tekeningen van de loks.
Ik heb even een paar uitvergrotingen gemaakt.
Het lijkt er op dat alles permanent gemonteerd is zonder scharnierpunten.
Niet zo handig als je de rookkast moet reinigen, dan moet je de hele handel los maken.

Ton
Erare humanum est



Imposante loc JohnT :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.


december 21, 2017, 15:36:38 #8 Last Edit: december 21, 2017, 15:42:46 by dutchbuilder
Ja je kan de pompen aan de zijkant doen.
de #51 had twee pompen aan weerszijde van de smokebox en de #50 had ze voor op.
Maar aan de voorkant smoelt beter vind ik.
Dat gezegd , ik heb de pomp bij mijn 0n30 versie aan de zijkant geplaatst.

Ton
Erare humanum est


Kan je die airpumps niet splitsen?
Anders kijken bij Wiseman voor twee aparte.
aan elke kant 1 geeft meer balans voor het oog.

Ton
Erare humanum est