Ombouw H0 Bachmann 2-8-0 naar 0n30

Gestart door dutchbuilder, december 06, 2018, 13:50:37

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

februari 07, 2019, 11:21:25 #45 Last Edit: februari 07, 2019, 11:25:03 by dutchbuilder
Die stekkertjes had ik over van een Bachmann ombouw en die partij railbus chassis die ik toen gekregen heb.
Zaten onder meer in de tender en die had ik niet nodig.
Het moederbordje voor de decoder ga ik ook gebruiken.

Ton
Erare humanum est

februari 07, 2019, 14:27:19 #46 Last Edit: februari 07, 2019, 14:51:52 by dutchbuilder
De decoder zit op zijn plek.
Alleen de bedrading opmeten welk draadje waar moet want ze zijn allemaal zwart.

Ton

Zo dat zit.....hij zou het moeten doen.
Erare humanum est


Nou hij doet ut.
Maar in eerste instantie helemaal niets, bleek een soldering niet helemaal jofel te zijn.
JMRI ziet de decoder als ESU decoder terwijl het een Bachmann plc 21 pens 4 functie decoder is.
Er kwam ook magic smoke uit maar blijft werken....??????
Het zal wel.

Ton
Erare humanum est

februari 08, 2019, 09:01:19 #49 Last Edit: februari 08, 2019, 09:03:12 by JohnT
Smoke lijkt mij toch niet goed. En dat de decoder als ESU wordt herkent ook niet elke fabrikant heeft zijn eigen code in cv 8 zitten deze cv wordt uitgelezen als er dan een foutieve waarde wordt gelezen klopt er iets niet.

JohnT

Helemaal met je eens, maar de decoder doet het gewoon.
JMRI geeft manufacturing code 151 aan en volgen mijn lijst is dat Electronic Solutions Ulm Gmbh.
Volgens de achterkant van de Bachmann Europe Plc verpakking klopt dat ook.
Conclusie: de Bachmann decoder is door ESU gemaakt.
Weer wat geleerd.

Ton

Erare humanum est


Gisteren een proefrit gemaakt op de grote baan.
Reed voor geen meter, schokkerig, dan weer hard dan weer zacht.
Nu heb ik die loc uit elkaar moeten halen om de motor te isoleren dus ik had zo'n vermoeden dat het daar verkeerd was gegaan.
Nee dus, blijkt de BackEMF de boosdoener te zijn.
Uitgezet en het apparaat loopt als een zonnetje.
PFFFFFFFFFFFFF

Ton
Erare humanum est


Hou op schei uit, zelfs in de handleiding van Soundtraxx zelf zeggen ze dat het een kwestie van trial and error is.

Ton
Erare humanum est

Ton , sorry om je draadje te storen maar ik denk dat jij dit heel interessant zal vinden http://www.modelersforum.com/index.php?topic=4230.0
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

februari 15, 2019, 14:55:11 #56 Last Edit: februari 15, 2019, 14:57:21 by dutchbuilder
Ik ben al jaren gestoord dus erger kan je het niet maken :evil:
Wat een ding.
Echt zo'n wat hebben we nodigen en wat hebben we in het dat kunnen we later nog eens gebruiken archief pieremegoggel.
Ik heb het alleen niet zo op elektrische trams vooral om dat er dan bovenleiding nodig is.
En als je zoiets maakt dan moet het ook goed zijn, bovenleiding and all.
Maar dank voor het meedenken.

Ton


Erare humanum est

Nee , bovenleidingen zijn de voornaamste reden dat ik niet Europees spoor, dacht een aantal jaren geleden dat ze in de VS überhaupt geen elektrisch hadden. Ik vind dus ook als je elektrisch hebt dat je ook de bovenleiding moet maken, en dus dan maar geen elektrisch.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Om dan nog wat vervuiling aan het draadje toe te voegen. Ik weet dat ik dacht Noch vroeger bovenleiding ha met een draad van dun rubber. Dit geeft gewoon mee als je er mee in de klit raakt. Weet niet of er nog zoeiets is maar het zag er toen goed uit.

JohnT

Als ik bovenleiding zou gaan gebruiken moet de loc ook zijn spanning daar vandaan halen.
Dun koperdraad met spanners zoals in het echt.
Sommerfeldt heeft ook mooi spul, die zijn er in gespecialiseerd.
https://www.sommerfeldt.de/de/

Ton

Erare humanum est