Ger's Colorado & Eastern

Gestart door ger deguelle, november 02, 2012, 11:27:20

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Ruim genoeg denk ik, twee sporen! Dan kunnen ze tegelijk aankomen en vertrekken, en meer heb je voor een service yard niet nodig. Het lijkt me al heel luxe hoor!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

april 06, 2013, 14:19:39 #496 Last Edit: april 06, 2013, 18:18:32 by Janbouli
Citaat van: Gerard Wassink op april 06, 2013, 13:55:58
Ruim genoeg denk ik, twee sporen! Dan kunnen ze tegelijk aankomen en vertrekken, en meer heb je voor een service yard niet nodig. Het lijkt me al heel luxe hoor!

Gerard

Hoi Gerard thx ik heb ook een voorbeeld liggen bij de foto hoe ik de servicing yard wil maken ,maar hier een foto van de layout die ik als voorbeeld ga gebruiken .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

hoi ger toch weer de draad gevonden
en een beetje rust
ziet er goed uit hoor ga zo door

gr rien  girona spanje

Hoi allemaal .

Ik heb een vraagje aan jullie : voor naar het servicing yard te gaan met die 2 sporen wil ik een stuk van 70 cm 2 cm omhoog gaan wat vinden jullie ? Is dat te veel stijging ik weet dat ik op een meter 3 cm kan stijgen .
Hier een paar foto's er van wat ik bedoel :
http://s5.postimg.org/wh1zhm2nb/image.jpg
http://s5.postimg.org/rwft2oixz/image.jpg
http://s5.postimg.org/ipxifedpj/image.jpg
Waarom wil ik dat : dan kan ik de servicing yard 2 mrt 20 mooi recht neer leggen ,commentaar hoor ik graag .

Mvg Ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hi Ger,

3cm per meter is 3%, dat is het maximum dat algemeen wordt aangehouden voor modelspoor.
3% van 70cm is 2,1cm, dus je blijft nog 1mm binnen de marge!

Ik zeg: doen.

Extra argument: die 3% is ook berekend op redelijke treinen, en die rijden er niet veel dunkt me, naar een service yard.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op april 07, 2013, 12:39:49
Hi Ger,

3cm per meter is 3%, dat is het maximum dat algemeen wordt aangehouden voor modelspoor.
3% van 70cm is 2,1cm, dus je blijft nog 1mm binnen de marge!

Ik zeg: doen.

Extra argument: die 3% is ook berekend op redelijke treinen, en die rijden er niet veel dunkt me, naar een service yard.

Gerard



Hoi Gerard daar heb ik namelijk ook aan gedacht daarom heb ik dat ook zo gedacht .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Probeer is een stukje zou ik zeggen, de motor en gewicht verhouding in N kunnen een negatieve rol spelen dus die drie procent gaat niet altijd op.

JohnT

april 07, 2013, 17:11:51 #502 Last Edit: april 07, 2013, 21:14:13 by ger deguelle
Citaat van: JohnT op april 07, 2013, 15:50:41
Probeer is een stukje zou ik zeggen, de motor en gewicht verhouding in N kunnen een negatieve rol spelen dus die drie procent gaat niet altijd op.

JohnT

Hoi John .

Die test heb ik gedaan en het kl lokje  van Jan die kruipt mooi naar boven op rails die eigenlijk nog niet goed schoon zijn en als die schoon zijn loopt die goed naar mijn mening .

Ger
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Eh ja en nee maar als het werkt werkt het.

Met nee bedoel ik dat eventueel vuil op de rails ook voor houvast zorgt voor de wielen, op gladde (schone) rails zullen deze eerder doorslippen. Maar vuile rails is weer minder gunstig voor de stroomafname maar dat is bekent.

JohnT

Hi Ger


Even met een railgum de rails goed schoonmaken en het probleem is opgelost.
Wat mij betreft de methode om de rails het beste schoon te krijgen.
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Hoi allemaal .

Weer eens wat anders voor op de baan ,naar behoorlijk wat schuren aan de hummer wat erg veel werk was heb ik vandaag hem in de verf gezet .
Al zeg ik het zelf aardig gelukt  ;D
http://s5.postimg.org/5gss6s3qf/image.jpg
http://s5.postimg.org/ke197sgyv/image.jpg
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf


Super Ger.

Waarom zet je je fotos niet meer tussen de foto  [.img][/.img]codes, kunne we ze meteen zien ipv naar de link gaan?
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op april 09, 2013, 20:51:54
Super Ger.

Waarom zet je je fotos niet meer tussen de foto  [.img][/.img]codes, kunne we ze meteen zien ipv naar de link gaan?

Ik dacht zo dat het beter voor de site was wat minder opslag zo ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Links naar fotos tussen de foto codes worden niet opgeslagen op de website , ze worden van de website waarop ze staan gelinkt . Komt dus wat belasting betreft op precies hetzelfde neer.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N