Planning baan: LDC West

Gestart door CSX 6400, mei 09, 2012, 08:02:27

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

mei 09, 2012, 08:02:27 Last Edit: november 29, 2012, 15:35:55 by CSX 6400
Hier ga ik dan verder met orienteren voor mijn baan.  KLIKvoor meer info over LDC.

En voor de volledigheid meteen het voorlopige baanplan maar.


Groet,
Paul


Toch weer een vraagje. Welke lengte moet ik rekenen voor een "normale" wagon? Oftewel wat is de standaard lengte van de meeste US wagons 40, 60 of 80 feet?

Licht er een beetje aan wat normaal is... Aangezien jij in het huidige tijdperk je baan situeert is zelfs 80 feet een normale lengte. Is namelijk ook afhankelijk van het type wagon. B.V. autoracks zijn in ieder geval 80 feet tot langer, geloof zelfs 86 feet. Tankwagens zijn denk ik rond de 60 feet. De wat klassiekere (box)cars waren 40 feet. Dit was tot circa midden jaren 60 van de vorige eeuw zo'n beetje de standaard maat. Eind jaren 60 van de vorige eeuw kwamen de langere wagons in dienst en tevens werden ze hoger, de zogenaamde Hi-cubes. Als je lekker wilt rangeren kun je het beste weer uitgaan van een aantal kortere wagons, van 40 feet.
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Ok? ik snap het. Bij mijn plan ben ik van die 86 feet uitgegaan, maar het zou mooi zijn als er meer wagons op die spoortjes passen. Ik ga het tijdperk denk ik lekker ruim nemen. 1980 tot 2000 het maakt me niet zoveel uit dat twee loks in het echt elkaar zouden hebben tegengekomen (qua tijd dan, plaats wil ik wel goed hebben), maar om deze een diesel uit de eerste generatie te laten ontmoeten gaat me dan ook weer te ver.

Ach, bouw eregens een museum op je baan, dan mag alles! ;D ;D ;D

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

ja dat is waar, ik durf er wel iets om te verwedden dat er ooit eens stoomlok op de baan verschijnt.

Dan wordt het nu maar eens tijd een flinke partij fleischmannrails te verkopen.

Ik kan je van harte Marktplaats aanraden. Ik heb een aantal NL loc's redelijk snel verkocht.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Doe ik zeker!
Misschien smijt ik er nog een paar wagonnetjes bij ook. De loks blijven lekker in de vitrine.

Leuk baanplan! Ik houd je in de gaten. :P

Zojuist 10 kg (amerikaans) leesvoer opgehaald. Op de fiets, 15 km. Zodra ik ben bijgekomen staat er een leuk pinksterweekend voor de deur.


Dat gaat wel lukken. (10kg, je denkt dat is toch niet zo zwaar onder de arm, maar dat valt toch tegen.)

Het betreft in dit geval 38 modelrailroaders en 2 walthers references.
Degene van wie ik het heb gekocht voor de verzendkosten had volgens mij ook nog 2 jaargangen van trains liggen. (2003,2004) Misschien heeft iemand anders ze al gekregen, maar anders heeft een van jullie er misschien iets aan.

Groet,
Paul

Zo dat was een super weekend.
Goede nieuws (1): Ik weet nu zeker dat ik amerikaans blijf rijden.
Slechte nieuws: Ik kon het niet laten om de stoombanen te bekijken. Eigenlijk vind ik die mooier dan de moderne layouts. Ik zit nu dus te kijken wat daar mee te doen valt. Misschien doe ik wel wat Gerard opperde een museum terrein bouwen. Dan kan met allebei worden gereden.
Goede nieuws (2): Ik ben nog niet begonnen en hoef dus niets te slopen en weinig te verwaarlozen.
Kortom ik begin weer van voor af aan in de ontwerpfase.

Groet,
Paul

mei 29, 2012, 20:25:35 #14 Last Edit: mei 30, 2012, 13:39:22 by Gerard Wassink
Hi Paul,

Opnieuw beginnen hoeft denk ik niet hoor, ik zie zo wel drie plekken die je in museum-tracks kunt veranderen.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop