Planning baan: LDC West

Gestart door CSX 6400, mei 09, 2012, 08:02:27

« vorige - volgende »

Voor ik het vergeet te zeggen. Aangezien je 16 bent geworden laatst (Gefeliciteerd nog :) ) is het mischien slim om een bijbaantje te doen. Heb ik ook gedaan toen ik 16 werd en dan ben je opeens een stuk minder "budgetgebonden" ;). Ook is het handig om kosten voor het hout en andere bouw benodigdheden te financieren. 

augustus 02, 2012, 12:23:44 #106 Last Edit: augustus 02, 2012, 12:25:38 by CSX 6400
Haha, ik heb al een baantje, krantenwijk om precies te zijn. verdiend best goed maar op een of andere manier blijft er toch niet zoveel over. Misschien moet ik inderdaad nog een baantje voor een of twee dagen in de week overdag erbij nemen.
??Financieren betekend hier zeker ouders??

Oja bedankt voor het feliciteren.

Nee ik bedoel dat je dat met je verdiende geld hout enzo kan financieren. Misschien had ik dat beter anders kunnen formuleren.

Houtwerk enzo heb ik eigenlijk niet nodig heb al een degelijke ondergrond van mijn vorige baan.
Hoeft niet aan jouw te liggen. Ik ben ook niet zo'n begrijper hoor  ;)

Ik zie trouwens dat ik een paar berichten terug LDC NE  (North east)  als naam van de spoorweg heb gepost, maar dat moet natuurlijk LDC NW (North west) zijn. Anders zijn ze te ver afgedwaald.  ;) De huisstijl van de LDC NW wordt zwart met een geel dak, een beetje bumble bee achtig dus. Ik heb er nu al twee loks mee voorzien en ik vind het er erg mooi uitzien. Natuurlijk moet het geel nog wel de nodige roetvervuiling krijgen. Voorlopig zullen we dus maar zeggen dat ze net uit de fabriek zijn gekomen. (Dat zijn ze ook). De LDC NW RR heeft een niet rendabele zijlijn van de Pennsylvania RR overgenomen en zorgt verder ook voor het houtvervoer uit de bossen naar de zagerij in LDC West. De LDC NW heeft alleen een connectie met de Pennsylvania RR. Van die maatschappij zullen dan ook veel wagons te zien zijn op de lijn.

Groet,
Paul

Citaat van: CSX 6400 op augustus 05, 2012, 21:18:23
Ik zie trouwens dat ik een paar berichten terug LDC NE  (North east)  als naam van de spoorweg heb gepost, maar dat moet natuurlijk LDC NW (North west) zijn. Anders zijn ze te ver afgedwaald.  ;) De LDC NW heeft alleen een connectie met de Pennsylvania RR. Van die maatschappij zullen dan ook veel wagons te zien zijn op de lijn.

Paul, zou er dan toch maar North East van maken...... PRR zal je niet met lijntjes in het Noord Westen tegen komen, dat is vloeken in de kerk  ;D 8)
Lars-NYC-Erik

Fan of lightning stripes and noodles

Och LDC zelf ligt vrij Noordoostelijk  :P

De Tichy's zijn ook binnen, ze moeten nog gebouwd worden, maar het ziet er nu al goed uit. Helaas heb ik (nog) geen airbrush dus zal ik ze gewoon met de hand moeten verven.  Vooral die Ore wagons zien er leuk uit. Het zijn de kleinste wagonnetjes die ik tot nu toe in bezit heb gehad. En dat met 4 assen  ;)

Ik heb vandaag ook een van de Tichy's in elkaar gezet. Wat een *** priegelwerk is dat zeg! ...
Maar wat is het leuk om te doen  8)  (y)

Hiermee kan ik nu niet verder want ik heb niet de juiste verf.

Deze kleur moet ie worden. Iemand een idee welke kleur dat is? Het ziet er niet uit als boxcar red terwijl dat wel de advieskleur is.

Groet,
Paul

Zou best wel boxcar red kunnen zijn , maar dan daarna nog met een airbrush van stof voorzien , of gedrybrushed of met poeders bewerkt, kortom geweathered.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ja dat had ik wel door. Ik ga denk ik gewoon voor die kleur. Als dat niet deze is is het in ieder geval geen lelijk kleurtje.  ;)

Da's engelsrood met een beetje mars orange en wat burnt umber..daarna gedrybrushed met een unbleached titanium dark...............................................
;)koop wat basiskleurtjes in de kunstenaarsverven en meng je eigen zou ik zeggen....leer je kleur en andere leuke dingen daarmee toe doende mee..

Of in je modelwinkel een flesje Vallejo Hull Red meenemen. Dat is ~boxcar red en zoals Martin al aangaf met oranje en burnt umber (zit ook in het assortiment) kan je donkerder en lichter maken.

Tip, koop in de bouwmarkt een halve liter acrylverf verdunner. Doe hiervan een drupje bij je vallejo verf en dan zul je zien dat de verf beter strijkt, iets trager droogt maar bovenal beter dicht vloeit. Hierdoor zie je je verfstreepjes niet meer.

Tweede tip bij de Action verkopen ze kwasten waaronder platte kwastjes die niet niet recht, maar iets rond zijn. Door deze ronding draagt de kwast aan de buitenkant iets minder verf en lopen de kwaststrepen mooi in elkaar over.

Gino
Southern - Serving the South - Fremo-style

Bedankt, dat zijn goede tips. Ik ga een bij mijn lokale bouwmarkt neuzen, dat is een Praxis anders hebben we nog een Formido en een Gamma in de buurt zitten.

Ik was redelijk tevreden met mijn plan, maar ik vond het toch nog te groot. Ik ben bang dat ik te weinig tijd heb en het niet af krijg ivb school en andere zaken. Daarom ga ik  nu eerst een "grote" micro layout maken, ik heb al een paar ontwerpjes opgetekend. Allemaal H0 en hetzelfde thema. Dan heb ik misschien iets wat ik nog af krijg voor ik mijn school heb afgemaakt..  ;D
Overigens is de reden niet dat mijn interesse in modelspoor of US modelspoor is afgezwakt. Sterker nog ik ben er nog nooit zoveel mee bezig geweest.

Groet,
Paul