Planning baan: LDC West

Gestart door CSX 6400, mei 09, 2012, 08:02:27

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Citaat van: CSX 6400 op september 02, 2012, 14:26:09
Moet die dan niet geschakeld worden met de rijrichting?

Klopt. Maar om dat te kunnen doen moet je'm wel isoleren...  :P
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Oh dat wordt er bedoeld met isoleren, ik dacht dat ie gewoon stroomloos bleef. Dan zou het wel een probleem opleveren denk ik. Bedankt.

Ik heb nog wat onderzoek gedaan naar de wissels zowel Walthers/shinohara als Altlas hebben een vergelijkbare wissel in het progamma. Die van Atlas vind ik er niet uitzien, dus waarschijnlijk ga ik wat emmeren met de Walthers

Tillig Elite H0 maakt vind ik erg mooie wissels, met ononderbroken tongen. Het is wel code 83, dus met een wat lager profiel...

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Walthers en Atlas zijn ook code 83.
Tillig heeft inderdaad mooie wissels en hebben de juiste vorm ik dacht echter dat deze niet helemaal prototypisch waren voor de US.

Ach ja, dat schijnt iets met de dwarsliggers te maken te hebben...

In twee?n gedeelde en scharnierende tongen zijn ook niet prototypisch dunkt me... :D

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik bedoel, bekijk onderstaande afbeelding van de shinohara #6 point en let op de tongen die onnatuurlijk onderbroken zijn...



Kwestie van smaak misshien, maar dan vind ik de Tillig mooier:

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Tsja daar heb je zeker een point  :P
Dat schijnt toch wel geaccepteerd te zijn in modelspoorwereld.  Of dat een goed idee is, is een ander verhaal. Ik vind het niet zo storend. Al is het bij de getoonde shinohara wissel wel het geval. Is dat een ouder model ofzo? Als ik afbeeldingen van shinohara zoek krijg ik een stuk mooiere exemplaren te zien.

Dit is dan wel een #4, maar deze heeft geen extra gezwel tussen de bielzen liggen halverwegen de tongen.

Deze ziet er wel beter uit. Het scharnier zit denk ik vier bielzen onder het puntstuk.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Wat is niet zo mooi aan Atlas, zijn het meest prototypieel voor amerika, in N-schaal het mooiste maar ook in H0 toch erg mooi.

3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Wat zal ik zeggen, ik hou niet van scharnieren in de tongen. En die zijn hier toch ook duidelijk te zien.

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Citaat van: Gerard Wassink op september 02, 2012, 19:57:59
Wat zal ik zeggen, ik hou niet van scharnieren in de tongen. En die zijn hier toch ook duidelijk te zien.

Gerard

Volgens mij ook bij Shinohara, Peco heb ik niet bekeken. Micro engineering maakt het allermooiste.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Goed en niet duur: Peco code 83:





Rond de 20 euro per wissel in Houten.

Micro Engineering maakt inderdaad hele mooie wissels. Maar ze zijn ook erg fragiel. Het lijkt mij het handigst om niet al te dure en stevige wissels te nemen als je nieuw bent in (flex) rails leggen. Ik zou voor Peco gaan, maar het is niet mijn project ;). 

Je kunt zelfs de standaard Peco nemen... gewoon code 100, gaat ook prima hoor. Worden nog wel eens 2e hands aangeboden zo heer en der.

Tillig; zijn superstrak maar erg fragiel. Ze willen nog wel eens verschuiven op het hartstuk en dan heb je toch een probleem. Eigenlij beter geschikt voor Duits en nederlandse banen.

Walthers; is gewoon Shinohara. Ik vind de wisseltong bevestiging niet mooi bij die dingen. En prijstechnisch gezien koop je hier Peco gewoon goedkoper.

Zo zie je maar; keuze genoeg! :)

Mijn Peco code 100:




Citaat van: usronald op september 02, 2012, 23:31:54
Goed en niet duur: Peco code 83:





Rond de 20 euro per wissel in Houten.

Word het niet lastig met Fleischmann flenzen?
Of is dat alleen maar met code 70?

Ton
Erare humanum est