Een 0n30 dieseltje

Gestart door dutchbuilder, oktober 26, 2013, 23:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

oktober 29, 2013, 10:30:33 #15 Last Edit: oktober 29, 2013, 10:36:29 by dutchbuilder
Nuts Bolts and Washers.

Ton
Erare humanum est

......boutje, moertje en plaatje......BMP's op z'n hollands  ;)

......en een boutje en een moertje en schroefje en een nippeltje  ;D
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Weer wat geleerd!
En ik heb al zoveel geleerd van dit Forum.
Ton, welke boutje en moertje zijn dat precies op de bovenste foto?
Ik heb ze wel eens besteld, maar altijd te klein!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hi Hans,

Als je op de volgende pagina naar beneden scrold kom je de NBW s   tegen
http://grandtline.com/products/mrr/mrr%20details/augmentables.html

John LC
groeten John LC

www.lostcreek.nl

oktober 29, 2013, 17:20:07 #20 Last Edit: oktober 29, 2013, 17:25:31 by dutchbuilder
grandtline 0/1:48 scale Square nut 1-1/2" en die kleintjes zijn 1-1/16"
Maar.....jeetje! wat is dat een gepiel zeg met die kleine dingetjes!
Mijn ogen zijn toch nog redelijk goed voor dichtbij maar in dit geval toch maar even een loep erbij gepakt.
:o
Ton
Erare humanum est


Ton
als ik die foto's zie krijg ik de indruk dat het een normaalspoor lok is.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ja, idd , dus..........what if when.......narrow gauge......
Ik doe niet moeilijk!
Moet kunnen , niet , toch?

Ton
Erare humanum est

ik had wel het idee dat het oversized was, wist het niet zeker, staat ook nergens duidelijk er bij 8)
kunnen doet het altijd, als je soms ziet dan zijn er wel grotere loks op smalle rails gezet
http://www.richyodermodels.com/rym_owens_pilot_model.htm
als je dit lokje ziet , is dacht ik op smalspoor en normaalspoor gezet
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Wat dacht je van de K37?
Die zijn ook omgespoord van normaalspoor.

citaat wikipedia;
Denver & Rio Grande Western K-37s are 2-8-2, Mikado type, narrow gauge steam locomotives. They were originally built by Baldwin as part of an order for thirty standard gauge 2-8-0, Consolidation type, locomotives, class 190, in 1902. They were renumbered into class C-41 during the railroad's reorganization in 1924 and were converted to three foot gauge in 1928-30 at the railroad's Burnham Shops with many new parts including new frames and smaller drivers. They were then renumbered into class K-37.

Ton
Erare humanum est

oktober 29, 2013, 20:48:48 #26 Last Edit: oktober 29, 2013, 22:11:25 by dutchbuilder
Vandaag met de zijpanelen bezig geweest.
Twee platen op lengte gesneden en aan de bovenkant aan elkaar geplakt zodat ik het als ??n geheel kan aftekenen en snijden.
Daarna de rivets erin gerold met het radeerwieltje uit de erfenis van oudtante Truus.
Dat ding is antiek maar onverwoestbaar!!
De voor en de achterkant ( of andersom ;D) ook maar gelijk gedaan.
Het nadeel van dat scoren met dat radeerwieltje is dat de panelen nu alle kanten opstaan.
En dat is lastig plakken.

Ton
Erare humanum est

oktober 29, 2013, 23:50:20 #27 Last Edit: oktober 30, 2013, 00:00:32 by dutchbuilder
De body in elkaar gezet maar staat nog wel schots en scheef.
Er moeten hier en daar verstevigingen in gemaakt worden.
Kan ik gelijk dakspanten maken.
Oops , ik zie net dat de zijkanten in spiegelschrift zijn.....Jammer

Ton
Erare humanum est

Wauw!!!
Ach, kleinigheidje houd je altijd!
Goed bezig, Ton.
Wordt 'n diesel die niemand heeft en dat is ook leuk, toch?
Hans, liefhebber On30 + H0

Ja Hans, maar ik word een beetje ontzettend niet goed van mezelf....het gebeurd te vaak!!!!!
Ik laat het zo maar ik ben geen happy camper!!!!

Ton
Erare humanum est