GC Laser Auction House

Gestart door Janbouli, december 23, 2013, 01:20:36

« vorige - volgende »

Citaat van: usronald op januari 06, 2014, 19:33:19
MOOI!!! :)

Wel veel last van kromtrekkende hekjes, nietwaar? Geef je het wel een schilderbeurt vooraf?

Ja die hekjes zijn gemaakt van een soort papier/resin composiet , erg dun , dat is dan weer mooi realistisch maar onmogelijk om echt recht te krijgen. Het een en ander is natuurlijk op deze foto's veel beter te zien dan in het echt, hoe zullen we dat noemen Macro-syndroom vooral in de hele kleine schalen valt het op, aan de andere kant wel mooi om details te laten zien. De meeste foto's in dit draadje zijn van ongeveer 5-10 cm gemaakt, dan zie je dus echt alles.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Hi Jan,

Vergeet je de spijkergaten niet  ;)
groeten John LC

www.lostcreek.nl

Citaat van: Janbouli op januari 06, 2014, 20:38:05
Citaat van: usronald op januari 06, 2014, 19:33:19
MOOI!!! :)

Wel veel last van kromtrekkende hekjes, nietwaar? Geef je het wel een schilderbeurt vooraf?

Ja die hekjes zijn gemaakt van een soort papier/resin composiet , erg dun , dat is dan weer mooi realistisch maar onmogelijk om echt recht te krijgen. Het een en ander is natuurlijk op deze foto's veel beter te zien dan in het echt, hoe zullen we dat noemen Macro-syndroom vooral in de hele kleine schalen valt het op, aan de andere kant wel mooi om details te laten zien. De meeste foto's in dit draadje zijn van ongeveer 5-10 cm gemaakt, dan zie je dus echt alles.

Joh, Jan, als er een paar kuddes doorheen geloodst zijn dan zijn die relingen ook niet echt recht meer!

Ton
Erare humanum est

Daar ging t niet om Ton. Ik bedoelde meer dat het materiaal erg dun is, bij laserkits heb je gauw dit probleem als je het niet aan beide kanten gelijk behandeld.

Ik snap je Jan, is het "bi-metaal-effect"

Ton
Erare humanum est

Citaat van: usronald op januari 06, 2014, 22:25:12
Daar ging t niet om Ton. Ik bedoelde meer dat het materiaal erg dun is, bij laserkits heb je gauw dit probleem als je het niet aan beide kanten gelijk behandeld.

De hekjes zijn nog helemaal niet behandeld , heb vanavond wel het geheel een lichte spray beurt gegeven met witte primer van de action, ben benieuwd , straks kan ik het misschien in de prullenbak gooien  ;)

Ik spoor in N

Okay , dus snel even gekeken, hekjes nog steeds een beetje krom maar iig niet erger geworden, en de kleur van het geheel is nu whitewash , en dat is goed. Foto's volgen over 3 dagen , zo direct slapen en dan om 3 uur weer eruit , zit ik straks met 300 km/u in de trein naar Hamburg.  ;D

Ik spoor in N

Citaat van: milocomarty op januari 06, 2014, 23:45:07
Och ja, je ging dat speelbaantje bekijken  ;)

Ja , vind dat je die toch minstens een keer gezien moet hebben, en bovendien schijnt Hamburg wel leuk te zijn  ;)

Ik spoor in N

Citaat van: Janbouli op januari 06, 2014, 23:43:43
, zo direct slapen en dan om 3 uur weer eruit , zit ik straks met 300 km/u in de trein naar Hamburg.  ;D

Veel plezier! :) ;)

Zo terug van Hamburg en vol goede moed weer aan de gang.

Voor de vloer heb ik zaagsel nodig , dus wat echt zaagsel rondom mn radiaal zaag opgepakt en dat gaan we dan filteren. Hier het goedje zoals het van de zaag komt.

Dit is een keer door een theezeef gehaald.

En dan door een 50 Den panty, geen foto van het eind product maar het is behoorlijk klein.

Stukje vloer om het uit te proberen , hout lijm met een kwastje op de vloer gesmeerd en daarna het zaagsel erop gestrooid waarna ommiddelijk weer eraf geschud.

Tevreden met het resultaat dus de rest van de vloer ook zo gedaan, het moet nog een beetje vervuild worden , maar niet teveel het is vroeg in de morgen op de veiling dus is het zaagsel nog relatief schoon.

Ik spoor in N

Toen de vloer klaar was realiseerde ik me dat ik ook de kleine mensjes moest plaatsen voordat ik het dak er op zou doen, dus wat zittende en staande mensen en dieren verzameld en met Scenic Accents Glue ( zorgt ervoor dat ze makkelijk weer er af te halen zijn ) vast gezet. Hier een foto met de bipsen en voeten met de lijm er op , de lijm moet eerst weer transparant worden en dan lijmt deze.

Wat foto's van de geplaatste mensen en dieren , nu nog een mensje met een microfoon als veilingmeester en nog wat andere dieren vinden.

Zo ver ben ik nu dus.

Ik spoor in N

Dank je Paul , ik vind zelf de mensen op de tribune wel erg goed gelukt , geloof dat dat er erg realistisch uit ziet hoe ze ook zitten en zo.

Ik spoor in N

Jan ik vind die hokken wel heullll schoon hoor, liggen er niet van die bruine vlaaien in links en rechts :)