Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, januari 02, 2014, 11:16:06

« vorige - volgende »

Citaat van: moonlicht op januari 15, 2014, 18:52:39
zit er wel een blindganger tussen op een van die foto's.(die zwarte met 5 aangedreven assen)
je zet er wel vaart achter om spul te verzamelen, nu nog scenery.
die vrachtwagens worden toch wel omgebouwd......
Cor

Het is jammer dat het een Mof is , maar die 94 van Fleischmann heb ik ook gehad.
Rijdt als een zonnetje!

Ton
Erare humanum est

Hans , heel mooi dat je je aankopen laat zien , maar zou je je kunnen beperken tot hetgeen wat op dit forum het thema is , Amerikaans, we moeten hier een beetje streng op zijn omdat we immers geen algemeen model spoor forum zijn, dank je voor je begrip.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 15, 2014, 18:57:44

er komt ook een deel duits/nederlands op zolder he :)

Dat stukje moet je ons dan maar niet laten zien. Daar hebben we genoeg andere fora voor ;)

Citaat van: usronald op januari 16, 2014, 00:04:16
Citaat van: Opa-Bullcat op januari 15, 2014, 18:57:44

er komt ook een deel duits/nederlands op zolder he :)

Dat stukje moet je ons dan maar niet laten zien. Daar hebben we genoeg andere fora voor ;)

Sorry, foto is verwijderd.

We gaan gezellig verder , gisteren kwam meneer post al met een doos uit amerika, of ik even xx wilde betalen, dus vraag ik heb je pin automaat bij je, nee dus, wel vandaag kwam meneer met dezelfde doos wederom, ondertussen wij een pin automaat geplunderd om het bedrag in huis te hebben.
En ja hoor, meneer ik heb nog een ander doosje uit amerika, of u voor die ook even xx wil betalen, meneer ik heb alleen geld voor die grote doos die andere dus morgen maar brengen, weet gelukkig wel het bedrag ervan, weer geldautomaat plunderen.

Maar eerst maar eens een loc van MP uitpakken hier, en inderdaad weer een Big Boy, van Rivarossi. ;) en nee het zijn verschillende nu 5 stuks.

daarna 4 container wagons staan verkeerde containers op, maar die kom je overal ter wereld tegen.

en toen de doos uit amerika, die vol zat met van alles, zonder ovp dat wel, maar scheeld mij weer opslag hier.

uiteraard wist ik alwel wat er in zou moeten zitten, maar uit gepakt is het toch een berg materiaal.

zo en hierbij wilde ik het even voor vandaag laten, ik ga weer verder in anyrail met mijn schaduw station en opstel sporen.

Hans

AH! bufferalarm! die containerwagons zijn niet geschikt voor de USA!  C:-)
Allemaal hele mooie aanwinsten hoor, maar moet je niet eerst een bepaald thema bepalen. Het is inmiddels wel duidelijk dat er budgetair een enorme kloof tussen ons gaapt, maar ik neem aan dat de voorraden daar ook niet oneindig zijn. Veel treinen zijn leuk, maar de juiste treinen zijn leuker en geven meer voldoening.  ;) Zelfs op mijn fictieve spoorwegmaatschappij wordt niet alles toegelaten. Nu zie ik PRR diesels met UP big boys en Roundhouse reefertjes met moderne highside gondola's.

JMO

Groet,
Paul

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 16:07:08
We gaan gezellig verder , gisteren kwam meneer post al met een doos uit amerika, of ik even xx wilde betalen, dus vraag ik heb je pin automaat bij je, nee dus, wel vandaag kwam meneer met dezelfde doos wederom, ondertussen wij een pin automaat geplunderd om het bedrag in huis te hebben.
En ja hoor, meneer ik heb nog een ander doosje uit amerika, of u voor die ook even xx wil betalen, meneer ik heb alleen geld voor die grote doos die andere dus morgen maar brengen, weet gelukkig wel het bedrag ervan, weer geldautomaat plunderen.

Hans, als je wilt weten wat je evt bij moet betalen:

- www.invoercalculator.nl

Citaat

Sorry Hans, dit zijn toch echt Europese wagons  ;)

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 16:07:08
Maar eerst maar eens een loc van MP uitpakken hier, en inderdaad weer een Big Boy, van Rivarossi. ;) en nee het zijn verschillende nu 5 stuks.

Hans, waarom neem je de H0 Rivarossi Big Boys? Vanwege de prijs? Er zijn toch veel mooiere uitvoeringen op de markt gebracht zoals Athearn, Trix en MTH? Die zijn en mooier van detail maar technisch ook een stuk beter dan de Rivarotzooi... eh Rivarossi's :) ;)

Ziet er weer mooi uit Hans
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Inderdaad prijstechnisch is het ook, en er komt wel een eind aan het bufferen hoor, er moet ook nog een dakopbouw hier op :D maar daar is laatste meneer voor geweest vandaag, ben dus benieuwd naar zijn offerte en die van gisteren.

Oja ik rij wat ik leuk vind om mee te rijden:)

Citaat van: ger deguelle op januari 16, 2014, 16:29:59

Je begint er al aan te wennen Ger geen $#%%$^%& vandaag, oja er staan een paar N spoor Big Boy's op ebay.

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 16:35:28
Citaat van: ger deguelle op januari 16, 2014, 16:29:59

Je begint er al aan te wennen Ger geen $#%%$^%& vandaag, oja er staan een paar N spoor Big Boy's op ebay.

Daar heb ik helaas geen geld voor ben aan het sparen voor een amtrak  ;)

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 13, 2014, 20:41:44
Stel je komt in een ruimte van 4 mtr lang en 5,5 mtr breed, helemaal leeg, er zit alleen een trapgat in de grond, je mag zelfs uitmaken waar je stroompunten aan mag leggen/plaatsen.

Je gaat rijden met een H0 baan op 1 mtr hoogte, en LGB op de vloer waarbij je door 2 kat achtige luikjes ook nog eens naar buiten wil op de rest van het platte dak.

Nu niet roepen zet op het hele dak een etage erbij, 4 x 5,5 kost al 40K.

Maar ff mee brainstormen, stroom punten waar en waar, en waarom daar, 1 ding weet ik al, er komt een groepenkast bij het trapgat die spontaan alles in die ruimte op nul zet, geentrek in fikkie op het dak :)

laat maar eens horen, ben benieuwd waar jullie stopcontacten enzo zouden plaatsen, mag ook met tekeningetje hoor :)

Hans h?b je er eens aan gedacht de ruimte op te splitsen in 2 delen en dan de twee bannen met de rug tegen elkaar aan .
Een kant USA en de andere kant EUR en dan gewoon de LGB er onder .

sttttt Ger dat is nu precies wat ik wilde en dan aan 1 kant de grand canon of iets wat erop lijkt, en aan de andere kant een duitse berg, de bergen tegen elkaar aan dus, maar dat borrelt in mijn hoofd h?, zeker wel bekend.

De banen vliegen snachts door mijn hoofd heen, afgelopen nacht eindelijk in slaap gevallen met denkend hoe doe ik mijn LGB schaduw station binnen, ik heb
waarschijnlijk buiten nog wel 4 x 5,5 breed maar wil de treinen s'nachts binnen hebben.

jammer dat je zover weg woont anders kwamen we de nachten wel door Ger :D

Ik zou wel een leuke berg kunnen maken buiten, vraag me dan wel af of de gemeente dat goed gaat vinden :D :D :D

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 20:54:58
sttttt Ger dat is nu precies wat ik wilde en dan aan 1 kant de grand canon of iets wat erop lijkt, en aan de andere kant een duitse berg, de bergen tegen elkaar aan dus, maar dat borrelt in mijn hoofd h?, zeker wel bekend.

De banen vliegen snachts door mijn hoofd heen, afgelopen nacht eindelijk in slaap gevallen met denkend hoe doe ik mijn LGB schaduw station binnen, ik heb
waarschijnlijk buiten nog wel 4 x 5,5 breed maar wil de treinen s'nachts binnen hebben.

jammer dat je zover weg woont anders kwamen we de nachten wel door Ger :D

Ik zou wel een leuke berg kunnen maken buiten, vraag me dan wel af of de gemeente dat goed gaat vinden :D :D :D

Dan denk ik aan twee honden knoken tegen elkaar aan met een mooie landschap met link en recht een tunnel die dan onder een schaduw station er in .

inderdaad us duikt onder duitseberg nar schaduw station, en die duitsers onder de usa berg ( zet ik daar wissel verkeerd zodat ze onder blijven :D:D