Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, januari 02, 2014, 11:16:06

« vorige - volgende »

Hier een voorbeeld voor een EU baan .

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 21:02:42
inderdaad us duikt onder duitseberg nar schaduw station, en die duitsers onder de usa berg ( zet ik daar wissel verkeerd zodat ze onder blijven :D:D

Zo bedoel ik het niet gewoon twee aparte banen een voor alleen USA en de ander voor UE

Ik zat net naar die bochten te kijken en dacht daar gaat mijn BigBoy niet doorheen passen als het netjes gaat, toen zag ik je EU baan pas :)

Ik zat zelf al met een UU dubbel U in gedachte 4 x 70 of 80 cm diepte in het midden en aan uiteinde een cirkel/helix links en rechts.

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 21:19:04
Ik zat net naar die bochten te kijken en dacht daar gaat mijn BigBoy niet doorheen passen als het netjes gaat, toen zag ik je EU baan pas :)

Ik zat zelf al met een UU dubbel U in gedachte 4 x 70 of 80 cm diepte in het midden en aan uiteinde een cirkel/helix links en rechts.

Daar weet ik ff geen raad op ,maar je kunt de EU baan ook smaller makken dat je meer plaat krijgt voor de grote jongens in us

Maar ik die ruimte en materiaal had wat jij had Hans dat deed ik de LGB en de USA mooi rond om de muren heen .
En een mooi UE baan in het midden van de kamer .

dat word weer nacht piekeren hier Ger, als ik nu naar mijn materiaal kijk heb ik nog niet veel duits en nederlands, dus de kans bestaat dat ik toch de switch naar alleen amerikaans maak.

daar ga ik vannacht eens even over nadenken denk ik. die berg van jou blijf ik nog steeds vet gaaf vinden en die lokloods die je nu maakt ook, met die diesel en kolen loslaad plaats ook, en dat heeft wel ruimte nodig allemaal, en dan samen met een main yard etc etc.....

Ik zoek trouwens nog een draaischijf van 50 cm doorsnee, ik heb ooit ergens gehoord dat die dingen alleen op die manier gekeerd werden.

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 21:39:05
dat word weer nacht piekeren hier Ger, als ik nu naar mijn materiaal kijk heb ik nog niet veel duits en nederlands, dus de kans bestaat dat ik toch de switch naar alleen amerikaans maak.

daar ga ik vannacht eens even over nadenken denk ik. die berg van jou blijf ik nog steeds vet gaaf vinden en die lokloods die je nu maakt ook, met die diesel en kolen loslaad plaats ook, en dat heeft wel ruimte nodig allemaal, en dan samen met een main yard etc etc.....

Ik zoek trouwens nog een draaischijf van 50 cm doorsnee, ik heb ooit ergens gehoord dat die dingen alleen op die manier gekeerd werden.
Citaat van: ger deguelle op januari 16, 2014, 21:32:51
Maar ik die ruimte en materiaal had wat jij had Hans dat deed ik de LGB en de USA mooi rond om de muren heen .
En een mooi UE baan in het midden van de kamer .

die Eu baan los van de rest als een eiland midden in de ruimte bedoel je ?

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 21:39:05

Dat is een heel mooi plan alleen USA  en keren van onze vrienden kan ook met een drie hoek zie voorbeeld :

Ja een driehoek kan ook, ware het niet dat zoiets meer ruimte inneemt als een draaischijf, minimaal 1 mtr namelijk als je het netjes wil doen met ruime bochten.

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 21:55:47
Ja een driehoek kan ook, ware het niet dat zoiets meer ruimte inneemt als een draaischijf, minimaal 1 mtr namelijk als je het netjes wil doen met ruime bochten.

Dat klopt Hans

Weet 1 van de andere leden wat de grootste H0 draaischijf is?

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 22:01:52
Weet 1 van de andere leden wat de grootste H0 draaischijf is?

Mijn Engels red het hier niet ;)

http://www.hobbysmith.com/hoscale.html

Hallo Ger, ik was ook al bij die meneer walthers uitgekomen met die 130" turntable, alleen is die Big Boy 46,5 cm over de koppelingen en die draaischijf is brug lengte ( Bridge Length: 18-7/8" 46.1cm )

dat vind ik persoonlijk wat aan de krappe kant als je dat met dcc wil gaan afregelen lijkt mij, je hebt niet veel speling over zo gezegd, liever had ik dus 60 cm brug lengte gehad.

maar we zoeken verder , en misschien heeft iemand anders nog een oplossing hierop het forum ( wel simpel graag ik ben niet zo'n klusser meer :( )

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 16, 2014, 22:47:36
Hallo Ger, ik was ook al bij die meneer walthers uitgekomen met die 130" turntable, alleen is die Big Boy 46,5 cm over de koppelingen en die draaischijf is brug lengte ( Bridge Length: 18-7/8" 46.1cm )

dat vind ik persoonlijk wat aan de krappe kant als je dat met dcc wil gaan afregelen lijkt mij, je hebt niet veel speling over zo gezegd, liever had ik dus 60 cm brug lengte gehad.

maar we zoeken verder , en misschien heeft iemand anders nog een oplossing hierop het forum ( wel simpel graag ik ben niet zo'n klusser meer :( )

Dit gaat mij ook te ver :-X

Een draaischijf is om loks te draaien en een Y kan bijvoorbeeld een hele trien op draaien.  Y werd ook meer toegepast in het echt omdat dat goedkoper was , grond was niet duur voor spoorwegen.

Ik had trouwens liever 2 goede Athearn BigBoys met geluid gekocht dan zo'n verzameling Rivarossi's , maar ja het is jou geld.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N