Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, januari 02, 2014, 11:16:06

« vorige - volgende »

Vandaag weer een paar hele leuke spullen binnen gekregen, tenminste ik vind ze leuk en daar gaat het om :)

en nog een berg rails van fleischmann.

Hans

Twee meter trein ,die een goeie plek hebben gekregen :)

Hoi Hans,

Die DDA40X is een monster van een loc, nietwaar? De 6922 staat statisch opgesteld in Cody Park, Arizona.
Het enige exemplaar dat nog rijdt is de 6936, als onderdeel van de UP Heritage fleet.
Even omnummeren?

Wel een beetje over-kill trouwens heh, om zo'n beest voor drie lullige personen rijtuigen te zetten? ;D 8)

Succes!

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Het zijn amerikanen h? Gerard!  ;)

Herinnert me er mooi aan dat ik nog geen personenvervoer heb, gauw iets aan gaan doen.

Ik heb welgeteld ??n Doodlebugje rondrijden, voor vervoer van forenzen...

Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

@Gerard, ja dat is zeker een monster en geloof me ik heb nog wel een leuke stam wagons voor meneer hoor :)

Nu alleen nog een baan ervoor, en yard heb ik al ergens gezien, en nee niet die van jou ook al is die erg leuk, beetje grotere 6 meter lengte ongeveer.

Nee Marty, maar dadelijk wel een ruimte als alles goed gaat van 6,5 x 5,5 meter, daar kan ik wel wat in kwijt denk ik zo. Nu alleen nog even uitzoeken wat mensen als plaat dikte gebruiken 18 mm of dunner triplex, dus zonder demping erop ?

ik wil er als het even moet bij het aanleggen overheen kunnen kruipen, tenminste dat denk ik dan.

Mooi Hans  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 23, 2014, 15:49:30
Nee Marty, maar dadelijk wel een ruimte als alles goed gaat van 6,5 x 5,5 meter, daar kan ik wel wat in kwijt denk ik zo. Nu alleen nog even uitzoeken wat mensen als plaat dikte gebruiken 18 mm of dunner triplex, dus zonder demping erop ?

ik wil er als het even moet bij het aanleggen overheen kunnen kruipen, tenminste dat denk ik dan.

Met een plaat creer je een enorm klankboard. Alleen hout onde de trajecten is beter. Zelf heb ik in plaats van hout een plaat styrodur gebruikt op een open frame. Nadeel is weer dat met ondervloer wisselaandrijving je de dikte van de plaat moet overwinnen. Hier zijn wel weer oplossingen voor door de aandrijving op een plaatje mdf of zo te monteren en deze dan direct weer onder het wissel en in de styrodurplaat in te bouwen maar toch iets om wel even rekening mee te houden. Zelfde geld ook voor 18mm dik.

JohnT

dat was mijn gedachte ook, hoe zet ik die onder aandrijvingen vast onder die styrodur platen, die zijn nogal aan de dikke kant maar hoe zet je dan weer een planje mdf vast aan zon styrodur ?

Hans

Waarom eigenlijk Fleischmann rails ? Is totaal niet prototypieel en ook nog eens erg dure Europese meuk, bijna net zo erg als Meuklin.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Pecoo heeft ook mijn interesse Jan, dat past toch ook op elkaar ? of niet.

Citaat van: Opa-Bullcat op januari 23, 2014, 20:58:20 maar hoe zet je dan weer een planje mdf vast aan zon styrodur ?
Met 2-componentenlijm. Muurvast en tast het schuim niet aan. Vroegah aardig wat RC-vliegtuigjes in elkaar gelijmd hiermee (en ook verschillende keren na een onfortuinlijke crash, ff lijmen en vliegen met die hap..  >:D). 

Plankje vastlijmen kan waarschijnlijk ook goed met houtlijm, eventueel schuim beetje opruwen van te voren. Even testen op afvalstukje en je weet het.
Meer bouwer dan rijder. Huidig project: modulaire cirkelbaan Polar Express

Neem maar gewoon PU lijm voor het verlijmen van XPS schuim...

Open frame 9 en 12 mm berken is meer dan genoeg, zou alleen niet te diep gaan, erg lastig werken als je op je baan moet liggen..