Nieuws:

Geachte bezoekers, registratie op dit forum is niet meer mogelijk. U kunt hiervoor terecht op https://www.amerikaans-modelspoor.info/website/. Dit forum is verhuisd naar die zelfde locatie. Dit forum blijft zolang als mogelijk als naslag behouden.

Main Menu

0 scale standard gauge critter

Gestart door dutchbuilder, februari 12, 2014, 23:07:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dutchbuilder

Nu ik het dieseltje bijna klaar heb ben ik alvast begonnen aan de bijpassende wagonnetjes.
De keuze is op een hopper gevallen.
Ik kreeg van Johan ook twee sets Bettendorf onderstellen....
Een tijdje geleden stond er in een van de topics een bos profielen.
die heb ik toen gelijk besteld in Hong Kong.
http://www.ebay.com/itm/250777881599?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649
Mooi spul maar moet wel licht opgeschuurd worden om echt goed te plakken.

Ton
Erare humanum est

moonlicht

Tja ik zie dat je toch een beetje met het normaalspoor besmet bent nu >:D
wogonnetjes, meervoud, welke komen er nog meer bij?
ik heb nog wel een par andere soorten om na te maken.

ik heb meestal geen probleem met deze profielen te lijmen, ik gebruik die dunne tamiya lijm.

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

dutchbuilder

Weer een stukje verder met de wagonnetjes.

Ton
Erare humanum est

American

Kei gaaf Ton.
Best leuk om wat verschillende wagonnetjes te bouwen.
Precies naar jouw smaak en grootte!
Hans, liefhebber On30 + H0


dutchbuilder

#20
Het is toch leuk als je van een plain old plastic wielstel wat leuks kan maken.

Ton
Erare humanum est

ger deguelle

M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

dutchbuilder

Het heeft wat langer geduurd voordat ik weer een velletje vol had met foto's.
Er moest een klep voor de shoot komen maar ik kon het maar niet eens worden met mezelf hoe.
Het is de bedoeling dat de klep gaat werken dus het viel niet mee.
Ik heb nu gekozen voor een simpel scharnier mechanisme met een pijpje en 1mm messing draad.
Nu nog het veertje om de handel weer dicht te laten klappen.
Ook heb ik het Westinghouse brake system op zijn plek gezet.
Ik weet nog niet waar ik de remcylinder ga plaatsen.

Ton
Erare humanum est

dutchbuilder

#23
Ik heb een technisch probleempje.
Meedenken word gewaardeerd.
Ik moet de klepjes dicht kunnen houden.
Fleischmann deed het met veertjes onder hun hoppers maar die kleine veertjes heb ik niet.
Nu heb ik om biede klepjes een simpel elastiekje gedaan maar dat ziet er niet uit.
Een ander nadeel is dat de wielstellen tegen het elastiekje schuren......
Suggesties........
Erare humanum est

ger deguelle

Citaat van: dutchbuilder op maart 08, 2014, 21:06:32
Ik heb een technisch probleempje.
Meedenken word gewaardeerd.
Ik moet de klepjes dicht kunnen houden.
Fleischmann deed het met veertjes onder hun hoppers maar die kleine veertjes heb ik niet.
Nu heb ik om biede klepjes een simpel elastiekje gedaan maar dat ziet er niet uit.
Een ander nadeel is dat de wielstellen tegen het elastiekje schuren......
Suggesties........

Hoe groot of klein moeten die veertjes zijn ?
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

dutchbuilder

Uh....klein.
Trekveertjes, diameter 2mm, minimaal 1 cm lang.
Mogen ook niet te zwaar gaan anders trek je de wagon uit de rails als je de kleppen open doet! ;D
Het nadeel van dat elastiek is dat je het ziet zitten en opstroopt als je de klep open doet.
En eigenlijk is de trekkracht ook te groot....

Ton

Erare humanum est

moonlicht

het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

dutchbuilder

Ja Cor idd , is ook een manier , maar hij werkt zo te zien met een motortje.
En ik denk dat ik geen plek heb voor die constructie.
Mijn idee was om de openmaak constructie d.m.v. een beugel naast de rails te maken.
In het bijgevoegde foto'tje krijg je een idee hoe de ruimte inelkaar zit.

Ton
Erare humanum est

moonlicht

hij heeft er dacht ik een motortje op gezet , maar een deel van het idee is toch wel bruikbaar.

een hevel er bij en je kan door de arm langer /korter te maken de kracht van je veer /elastiek aanpassen.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

ger deguelle

Citaat van: dutchbuilder op maart 08, 2014, 21:23:19
Uh....klein.
Trekveertjes, diameter 2mm, minimaal 1 cm lang.
Mogen ook niet te zwaar gaan anders trek je de wagon uit de rails als je de kleppen open doet! ;D
Het nadeel van dat elastiek is dat je het ziet zitten en opstroopt als je de klep open doet.
En eigenlijk is de trekkracht ook te groot....

Ton



Ik hoor het wel  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf