BLI Cab Forward

Gestart door JohnT, maart 28, 2014, 19:08:45

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

En je gelooft het misschien niet maar ook deze loc is ter ziele. Zelfde probleem, kap gesmolten rond de schoorsteen.

Ben wel ff klaar met BLI nu. Heb op het www nog een schrijven gevonden met het zelfde probleem dus is het bekent bij BLI.

JohnT

Dat is balen!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Het is dus een designfout en niet een productiefoutje....nou daar ben je klaar mee!!!!
Plastik en hitte gaan ook niet echt samen......
Balen man!

Ton

Erare humanum est

Krijg nieuwe onderdelen, ze werken daar gewoon door lijkt het heb binnen 24-uur antwoord en de toezegging dat ze de onderdelen opsturen. Maar het probleem erkennen doen ze niet en dat vind ik dan weer jammer.

Het is dus goedkoper een klagende klant tevreden te stellen dan het probleem structureel op te lossen. Het probleem bestaat trouwens al langer gisteren nog een bericht gevonden van iemand die het zelfde is overkomen.

CitaatMon, 2011-03-28 16:09 ? Russ Bellinis

We have noticed spotty quality on BLI locomotives at the model railroad club I belong to.  One guy bought a new cab forward from them a couple of years ago.  He tried out the smoke unit at a show, and after running it for a half hour or so, he noticed that the front of the boiler was melted!  He sent it back to BLI and they replaced the model.

JohnT

BTW, electronica specialisten onder ons, zou het nu niet mogelijk zijn om een soort begrenzing te maken voor die smoke-unit?

JohnT

ja die zijn er.
Er zijn weerstanden die na gelang het type, door temperatuur een meer of minder weerstand krijgen.
De zogenaamde NTC en PTC weerstanden.
In jouw geval een PTC (positieve temperatuur coefficient)
http://nl.wikipedia.org/wiki/PTC-weerstand

Ton
Erare humanum est

John

misschien iets maken met een PTC (positive temperatuur (s)censor), of in plat nederlands, een weerstand die groter word als de temperatuur toe neemt.
http://www.resistorguide.com/ptc-thermistor/
is alleen zoeken naar een type die bij de voor jou gewenste temperatuur op loopt, waardoor de stroom beperkt word.
maar je kon toch ook het vermogen in de decoder beperken?

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

stereo gedachte Cor?

Ton
Erare humanum est

yep, stereo
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik weet miet hoe klein die dingen te koop zijn maar wat dacht je van een clickson?
Met een PTC heb je kans dat de rookspoel niet heet genoeg kan worden om die olie te verdampen....

Ton

Erare humanum est

Misschien zeg ik iets stoms: maar valt dat onderdeel dat smelt niet van messing na te maken? Of is dat te ingewikkeld?

Mvg, poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

als je die link in mijn reactie pakt en naar beneden scrolt staat er een "over-current protection" , is een vorm van een PTC.
lijkt me een mooie oplossing en lekker klein (als ik het plaatje zie). :)
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Poul
als je het van messing maakt ga je denk ik het probleem verplaatsen.
messing geleid warmte zeer goed.
beter zou een keramische isolatie er rond aanbrengen.

John,: is het een oplossing om er een laagje glastape rond te wikkelen?
is een plakband soort met glas er in, word gebruikt om elektrische verwarmingslint vast te zetten.
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Citaat van: moonlicht op april 22, 2014, 09:45:08

John,: is het een oplossing om er een laagje glastape rond te wikkelen?
is een plakband soort met glas er in, word gebruikt om elektrische verwarmingslint vast te zetten.


Zou met zo'n goede isolatie (die per definitie de warmte binnenhoudt) de decoder zelf niet worden gebakken?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik mag aannemen dat het verwarmings element en de decoder niet bij elkaar in de buurt zitten.....
het gaat hier alleen om de isolatie van de verwarmingsspoel en de afstraling naar boven, naar het plastik van de rookkast.

Ton
Erare humanum est