Vraagje

Gestart door Joop_L, januari 05, 2015, 18:38:12

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Buffer?
Maar als jij een balkje op 2 cm. (onderkant) gemeten van de rails zet, dan komt het balkje net boven de schacht van de koppeling uit.
Waarom doe jij niet wat ik gedaan heb op mijn modules?
Hans, liefhebber On30 + H0

Citaat van: Joop_L op februari 17, 2015, 16:38:00
Kan iemand mij vertellen wat de bufferhoogt is van een 0N30 loc of wagon? Gemeten vanaf de rails. Ik moet een stop maken, zodat m'n wagons of loc niet 1,15 mtr naar beneden kletteren. Alvast bedankt.

Even gezocht op Google met "coupler height 0N30" en ziedaar...
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Ik vind dat een prima oplossing Hans, ga ik kopi?ren  ;)

Bedankt voor de link Gerard. Niet helemaal niet wat ik zocht.

Algemeen Even Google geraadpleegd, maar ik zie dat de meeste, zo niet alle wagons , geeneens uitgerust zijn met buffers  :D
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Amerikanen hebben geen buffers.
Die knuckelhead koplers zijn verend.
Ik neem meestal een biels en die plak ik op de rails als buffer.
Zo doen ze het in het echie ook.
Lekker goedkoop en doeltreffend.

Ton
Erare humanum est

Dat vermoeden had ik al na het zien van een filmpje net. (ik denk te modern/Europees)

Hans z'n oplossing is wel een goeie, ga ik ook toepassen.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Dit is ook wel een makkelijk hulpje als je met koppeling hoogtes bezig ben.
Ik heb er 1 voor standard gauge en is zeer hulpzaam.

http://www.kadee.com/htmbord/height.htm

Ton
Erare humanum est

Zaterdag na Rail begonnen met m'n 2 opstelsporen naast/achter m'n steiger. PECO flexrail werkt erg prettig.
Nu mijn vraag. Hanteren jullie voor evenwijdig liggende rails ook de hart op hart afstand van 89 mm (gelijk aan spoor 0)?
Aangezien ik nog geen rollend materieel heb, maar wel gewoon door wilt gaan met rails leggen, stel ik even deze vraag.
Groeten Joop, machinist Lelystad.

ik hou minimaal 40mm van railstaaf tot railstaaf aan op de rechte stukken.
89mm is veel te veel.
Als je een flex tussen de twee andere legt zit je altijd goed.


Ton

Erare humanum est

Mooi! Heb er toch genoeg (verrekend  ;D) Kan er wel 1 'missen' ;) Dank je Ton
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Rails kan je nooit genoeg hebben....
Maar het zou toch wel makkelijk zijn als je wat rollend materieel zou hebben.

Ton
Erare humanum est

februari 23, 2015, 10:51:08 #130 Last Edit: februari 23, 2015, 10:53:41 by Joop_L
Rails kan je idd niet te kort hebben. Heb 5 wissels in bestelling, en met het reeds gekochte spul is m'n budget voor deze maand is ff op  ;) Volgende maand ga ik eens kijken voor wat rollende spullen. Als die wissels binnen zijn kan ik wel m'n baan afmaken. Proefrijden doe ik met m'n 2400 loc. Is een gevoelig ding, kan heel goed 'kruipen', elke oneffenheid spoor ik er mee op ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

En vergeet de raillassen en de isolatorschoentjes niet.
Je heb er twee per wissel nodig.

Ik zou zeggen kom een keer inspiratie opdoen hier maar het is nu niet echt naast de deur.

Ton
Erare humanum est

2 zakjes meegenomen zaterdag. Aan gedacht dus ;) Ik weet niet waar jouw huis woont?
Groeten Joop, machinist Lelystad.

op het mannetje onder mijn logo klikken.
Trouwens de naam van de railroad moet toch wel een lampje laten branden bij je.

Ton
Erare humanum est

Is dat te doen met de benenwagen vanaf een station of is de auto een pr??
Groeten Joop, machinist Lelystad.