Zou dit kunnen?

Gestart door American, februari 28, 2015, 14:34:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ik speel met de gedachten om deze combinatie te maken!
Wat denken jullie?
Hans, liefhebber On30 + H0

ik weet het niet zeker maar ik vind het heeeel raar uit zien  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Alles kan maar het klopt niet.
het zijn altijd drie rails



groeten John LC

www.lostcreek.nl

dit werd uit kostenbesparing niet gedaan
als je foto's ziet is het (bijna) altijd 1 extra rail.
om te rangeren is een wagen extra met een koppeling aan de ene kant voor de lok en de andere kant voor de wagen
http://www.railpictures.net/viewphoto.php?id=401911
dit is dacht ik zoiets
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Ik had toch iets gevonden in het echie!

Hans, liefhebber On30 + H0

Wat verteld het verhaal bij deze foto Hans.
Plaatje is overtuigend maar ik mis de context.

Btw, is die standard gauge van jou niet wat aan de moderne kant met die tyclips i.p.v. spikes.

Ton
Erare humanum est

februari 28, 2015, 15:29:45 #6 Last Edit: februari 28, 2015, 15:33:17 by dutchbuilder
Ik snap hem geloof ik al........deze brug is op de grens van Zweden en Finland.

There is a dual gauge track, in a 1,435 mm (4 ft 8 1?2 in) and 1,524 mm (5 ft) four rail gauntlet track formation, between Haparanda and Tornio.

Geen NG maar BG.

Ton
Erare humanum est

1435 en 1524mm 
is inderdaad breedspoor ::)

voor een brug lijkt me dit ook de beste oplossing, je zit met een profiel van vrije ruimte, anders moet je de brug weer breder maken.........

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Hans,

Als het alleen voor wat rangeerwerk is, 1 rail ertussen spijkeren, koppelwagen met verspringende koppelingen , en gaan met die karren.  ;)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Koppelwagen is voor watjes, echte kerels rangeren op boom of met ketting  >:D

Maar afgezien daarvan: waarom niet, moet kunnen en kwam her en der gewoon voor waar drierail was

februari 28, 2015, 20:05:14 #10 Last Edit: februari 28, 2015, 20:07:21 by American
Citaat van Ton:
Btw, is die standard gauge van jou niet wat aan de moderne kant met die tyclips i.p.v. spikes.
Ik ga toch de rail zelf spijkeren!
Ik heb het zomaar even neergelegd voor de foto, vandaar!
Van de andere kant, toch 'n leuke discussie.
Hans, liefhebber On30 + H0

dan kan je ook alles code 100 spijkeren en er 3 rails van maken
staat denk ik ook beter
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

Maar ik heb de diesel van Atlas, dat gaat denk ik niet!
Overigens moet ik nog wel proberen of tie op code 100 rijdt, inderdaad.
Dat ga ik doen!
Hans, liefhebber On30 + H0

die diesel rijd volgens mij gewoon op code 100
Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

februari 28, 2015, 20:41:23 #14 Last Edit: februari 28, 2015, 20:46:10 by American
Inderdaad Cor, ik heb het net geprobeerd.
Ik dacht dat de flenzen te hoog waren, maar dat zijn ze juist niet.
Nou, gelukje toch?
Toevallig op rail 10 flexen gekocht van Roco code 100.
Ook 2 meter Peco code 124 (of 125), maar die zijn nooit weg, we zien wel wat we daar mee gaan doen.
Nu moet ik nog aan 'n O scale mal komen, wie weet waar?
Hans, liefhebber On30 + H0