Bachmann O scale 3 rail GE 44 tonner

Gestart door BvDoorn, augustus 26, 2015, 10:42:30

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Bij Penn Central hadden ze maar een GE 44 tonner met nummer 9999



In schaal O heb je alleen maar messing modellen die een klein vermogen kosten of die van Bachmann. Maar die is alleen voor het 3 rail systeem. Dus heeft van die rare grote piza snijders als wielen en nog een paar zaken die niet compatibel zijn met O 2-rail.

De Bachmann heb ik bij Micro-Mark besteld. De wielen zijn besteld bij NWSL (die moeten nog binnen komen), de decals en kadee koppelingen heb ik al in huis om hem om te bouwen.
Nog een decoder met het juiste geluid en misschien nog ander gefrutsel maar dan wordt het een prima lok voor de rangeer densten.


Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

ben benieuwd hoe die word maar is een mooie loc
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

drie rail is toch een heel ander systeem van spanning opname als een twee rail?
sleep contact en kortgesloten wielassen?
Hoe wil je dat gaan doen?

Ton
Erare humanum est

In het eggie kan er ook een 3e rail zijn. Zoals bij de metro b.v.  :)
Groeten Joop, machinist Lelystad.

Citaat van: dutchbuilder op augustus 26, 2015, 21:52:29
drie rail is toch een heel ander systeem van spanning opname als een twee rail?
sleep contact en kortgesloten wielassen?
Hoe wil je dat gaan doen?

Ton

CitaatDe wielen zijn besteld bij NWSL (die moeten nog binnen komen)

Citaat van: milocomarty op augustus 26, 2015, 23:23:41
Citaat van: dutchbuilder op augustus 26, 2015, 21:52:29
drie rail is toch een heel ander systeem van spanning opname als een twee rail?
sleep contact en kortgesloten wielassen?
Hoe wil je dat gaan doen?

Ton

CitaatDe wielen zijn besteld bij NWSL (die moeten nog binnen komen)

Dat was mij ook opgevallen maar dan de rest....


Ton
Erare humanum est


Hij heeft in elk wielstel een normale electromotor met vliegwiel die elk een as aandrijven. Een worm met een dandwieltje. De motortjes zijn gewoon gelijkstroom, niks moeilijks. De as is 2.4 mm en de bestelde wielen kunnen een asdikte aan van 3.2 mm. Plastiek busje gaat voor de isolatie zorgen. Wel moeten er apparte stroom afnemers gemaakt worden op de wielen. De electronica is niet te gebruiken, die moet vervangen worden door een DCC decoder. Ik denk dat het een ESU wordt. Die hebben namelijk een geluid sample voor de 2 catepillars die origineel in de lok zaten.

De ingreep op zichzelf is niet zo moeilijk. De plastiek busjes worden denk ik nog de grootste uitdaging. Als je de decoder niet meer rekend is de ingreep maar een paar Euro. De wielen kosten namelijk maar USD 1.5 per stuk. De Kadee's heb ik nog in huis liggen
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Misschien wil Ton die busjes wel voor je draaien?
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

augustus 27, 2015, 20:43:57 #9 Last Edit: augustus 27, 2015, 20:45:59 by dutchbuilder
Citaat van: Gerard Wassink op augustus 27, 2015, 19:09:40
Misschien wil Ton die busjes wel voor je draaien?

Weet je wel hoe lastig dat is met die wanddikte (0.4mm).
En dan moet het ook nog slingervrij zijn.
2,4mm boortje heb ik trouwens ook niet.

Misschien een idee om het eens met krimpkous of isolatie van montagedraad te proberen.
Dat moet dun genoeg zijn.

Ton

Erare humanum est

Op een Amerikaans forum is er een die inderdaad krimpkousjes gebruikt. Trouwens ik heb wel 2.4 mom boortjes. Dat zal niet het probleem zijn. De wielen slinger vrij krijgen is de uitdaging
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Als je gaat draaien, desnoods in een boormachine, dan eerst het gat in het busje boren , op de as zetten en dan het geheel afdraaien op buitenmaat.

Ton
Erare humanum est

messing pijpje van de juiste diameter heb ik nog op voorraad 8)

kunststof is ook geen probleem

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

OK Cor, merci.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

wielen zijn binnen, en nu maar slopen
en het eerste draaistel is gereed, even een stukje proef laten rijden , werkt prima
op naar de volgende

Cor
het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden