H0 plafond baan

Gestart door ger deguelle, januari 25, 2016, 17:30:37

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ja Ton daar liep ik ook mee maar daar vond ik hem te duur voor om dit te doen dat krijg ik niet over mijn hart  :-[
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: ger deguelle op oktober 31, 2016, 19:12:56
Ja Ton daar liep ik ook mee maar daar vond ik hem te duur voor om dit te doen dat krijg ik niet over mijn hart  :-[

Hier volgt een botte Hollandse opmerking met goede bedoelingen; Wat is belangrijker?!

Ton
Erare humanum est

Als het goed is krijg ik dit weekend nog een loc van Jan met geluid er op daarom neem ik deze stap nu nog niet en begrijp je reactie .
en ik denk dat ik deze wel aanpas voor claudia weet alleen nog niet hoe
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Misschien een idee......alluminiumtape , dat is niet permanent en knalt eruit.

Ton
Erare humanum est

Als je de lok weathered (of oemand vraagt om dat te doen) kun je er een zwarte lok veel contrast geven. Hierdoor kan claudia hem ook zien denk ik.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Dat kan ik ook doen ja was al aan het kijken hoe dat gaat en wat ik in huis heb hier voor maar nog nooit gedaan maar moet een beetje rustig aan doen vreet wel wat energie  van mijn lichaam .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Misschien, als het kan, 'n On30 lok erop laten rijden!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Dan moet ik helaas de berg er op weg hallen en dat ga ik nu niet doen voor de kerst , vind het super dat iedereen mee denkt met me maar ik moet onder ogen zien dat alles wat ik doe kan maar haar zichtveld word ook steeds slechter dus waar is de grens eens hoort het op .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Citaat van: dutchbuilder op oktober 31, 2016, 19:01:59
Je zou de zijborden en de bovenkant zilver kunnen schilderen.
Is voor onze ogen misschien een aanfluiting maar voor iemand met beperkt zicht beter te zien.
En daar gaat het toch om?
Ronald kan hier misschien het beste op reageren omdat hij het probleem aan den lijve zelf ondervind.

Ton

Mijn probleem is dat ik heel veel moeite hebt met het zien van diepte, als voorbeeld een lange betonnen trap door de aanwezigheid van 1 kleur of 1 motief ziet zoon trap er monotoon van kleur of vorm uit.
Hierdoor kan ik niet in schatten hoe lang de trap is en zie de platte vlaken in de trap niet, daarom gebruik ik een taststok.
Met kleuren is het ook niet altijd makkelijk, een donkere kleur paars, groen of blauw lijken allemaal zwart van kleur te zijn.
Maar dat geld ook voor lichte kleuren licht geel, creme licht grijs het lijkt allemaal op elkaar.
Als je slechtziend bent ga je je ogen gebruiken als vergrootglas om details te kunnen (proberen) zien.
Met als gevolg dat je het overzicht kwijt raakt met het geen waar je naar aan het kijken bent.
Je probeert dan weer een beeld te krijgen van het totale overzicht, dit is zo inspannend dat je zicht alleen waziger wordt.
En als de kleuren ook nog er op elkaar lijken, in dit geval een locomotief de zwart met grijs en een heel klein beetje zilver is het moeilijk om een goed beeld te vormen.
De foto die ik toevoeg is een stoomloc die ik heb, de kleuren van de locomotief geven een goed contrast, maar van de tender kan ik haast geen details zien vanwege de monotone zwarte kleur.

Toch vind ik het razend knap hoe jij dit allemaal doet Ronald.
En het resultaat is vaak om jaloers op te zijn.
Ik heb geen pet, maar als ik die had..........
Maar Ger, sommige On30 Loco's zijn niet zoveel groter als die er nu bij jou rijdt!
Hans, liefhebber On30 + H0

Als je gaat weatheren zou ik eerst een paar goedkoop wagonnetjes nemen om de verschillende technieken uit te proberen. Ik werk veel met de airbrush. Het is handig maar niet altijd noodzakelijk. Je kunt ook oefenen met knikkerbussen. Is een pak goedkoper dan een volledige airbrush set. Je hoeft niet alle kleuren van de regenboog te hebben. Zelf gebruik ik voor het weatheren alleen donker grijs, licht grijs, zandkleurig beige en mat vernis. Ik gebruik de airbrush (dus ook de knikkerbussen) om het model het stoffige uiterlijk te geven en om rij vuil aan de onderzijde te simuleren. Dus heel spaarzaam gebruiken. Aan poeder kleuren meestal allen roest bruin, roest rood, geel en grijs. Aan verf (tubes Amsterdam) donker en licht bruin, zwart, wit en en oker geel. De laatste heel spaarzaam. De verf gebruik ik om echte roestplekken te creëeren. Het poeder om een wash te maken met alcohol of, als de verf nog een beetje nat is, wat exra kleur accent aan te brengen.

Met de spuitbussen en tubes kun je vele wagons en loks weatheren en is in totaal goedkoper dan een airbrush set als je geen honderden wil weatheren.

Wat rollerbaan betreft. 2 Borsteltjes met koper/messingdraad op een plankje schroeven. De lok aan voor en achterkant zodanig ondersteunen dat de wielen net een beetje contact maken met de borstels (links een borsteltje voor de linker wielen van de lok en rechts het andere borsteltje) en zorgen dat hij niet voor en achteruit kan gaan. Een trafo met de plus op de ene borstel en de min op de andere borstel aansluiten en dan rijden maar. Wel zorgen dat de borstels elkaar niet raken want dan maakt het kortsluiting. Het voordeel is dat de wiel vlakken gelijk schoon gepoetst worden.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Bart Dank je voor de uitleg over alles ga morgen eens kijken wat ik zo al in huis heb van poeders , en voor de airbruch ik heb wel 3 spuiten maar daar moet ik eens naar laten kijken van hoe en wat .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ik heb vandaag eens gezocht wat ik zo in huis heb voor te weatheren  de basis kleuren heb ik zo goed alles thuis denk ik :



Heb ook eens gekeken naar de airbruch wat ik eens op MP gekocht had ik heb maar een pistool die het redelijk doet dat is de onderste op de foto die andere twee heb ik proberen schoon te maken maar daar gebeurt niet veel mee .



Als ik een nieuwe spuit koop waar moet ik op letten en een beetje redelijke prijs .
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Ger deze heb ik.
https://www.hbm-machines.com/producten/airbrush/airbrush-pistolen/hbm-bd-134-k-airbrush-pistool
Hij is niet duur en heeft een naald/nozzel van 0,2  0,3 en 0,5mm.
Gebruik deze zowel met email verf en met acryl verf.
Gebruik bijna altijd de naald en nozzel van 0,3 mm en levert mooi fijn werk.
Belangrijk is een goede filter reduceer voor de juiste druk in stelling en goed verdunde verf.

Als ik zo kijk Ger is de bovenste een H&S Ultra, daar zijn eenvoudig wat losse onderdelen bij te koop bij Airbrushservice Almere. Is toch een spuitje van 80 euro en met weinig onderdelen die kapot kunnen gaan. Misschien kun je het probleem eens omschrijven..