Dirty Stuff

Gestart door milocomarty, april 01, 2016, 01:57:31

« vorige - volgende »

Super gaaf en inspirerend werk! Begrijp ik het goed als ik zeg dat dit een grotere schaal is dan HO?

Deels, het laatste werk is meestal HO, werk daarnaast tot en met spoor 1

Tussendoor maar verder met die ranzige BNSF bak, fluttige iPhone plaat op mijn Macbook met een van de voorbeeld platen en 2 shots van de zijkant die er aardig op begint te lijken. Nadeel aan olieverf is wel de droogtijden, voordeel zijn niet allemaal op te noemen. Hoofdzakelijk met wat van die oilbrushers en hier en daar wat andere tinten uit de tube..

Mooi Martin, dat begint er realistisch uit te zien!  :)

Gerard
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Mooi Martin, vind de olieverven ook goed werken. Met de poeders lukt het ook wel maar de hechting is een stuk minder of ik doe het niet goed dat kan natuurlijk ook.

Ik ben nu met een Duits treinstel bezig. Ik begin met een laagje blanke lak om de poeders hechting te geven dan dek de poeders voorzichtig af met blanke lak. Ik zeg voorzichtig want als ik te direct op het model spuit blaas ik het poeder weer weg. Ik gebruik poeders van MIG.

JohnT

CitaatIk begin met een laagje blanke lak om de poeders hechting te geven dan dek de poeders voorzichtig af met blanke lak.

Ik ga er even van uit dat je dan een mat lak gebruikt? Mijn ervaring is dat je een geode dekking met mat lak moet hebben (dus niet te licht). Als ik 2x met matlak spuit hechten de poeders beter dan maar met een dun laagje mat lak. Daarna inderdaad afdekken met een dun laagje mat lak. Gaat meestal goed bij mij.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Zijdeglans lak is nog steeds veel te glad. Poeders hebben moeite om in de poriën van de verf te komen en kunnen dan niet hechten. Vallejo mat lak is erg goed en zet niet dik op (airbrush). Vandaar die 2 laagjes. Of knikkerbus van Motip (betere verf shop of bij een auto shop te koop). Is wat duurder maar nevelt mooi fijn en is super snel drogend. Ook daar 2 x lichte laag aanbrengen.

Voordeel is ook dat plastiek verliest onmiddelijk de plastiek look.
Bart
www.flickr.com/photos/bvdoorn

Testors vind ik ook wel goed maar dan komt er nog is â,¬5,95 aan verzendkosten bij.Kijk wel is in de autobranche.

JohnT

Kan er niet mee overweg met die knikkerbussen Testors, zweer bij ultra matte varnish van AK interactive..mega dood, super hechting met pigment. Je hebt alleen wel een airbrush nodig, maar ben van mening dat een vervuilert niet zonder kan. Voor het fixeren van pigment gebruik ik de odourless thinner..

die blanke lak zal ik ook eens gaan proberen, samen met die olie verf potjes/kwastjes

is goed gelukt je groene lok

Cor

het zijn de dwarsliggers die de trein doen recht rijden

http://ak-interactive.com/v2/product/ultra-matte-varnish/

Dit is topspul IMO, doodmatter heb ik het nog niet gezien. Wel onbenullig goed schudden voor gebruik..