Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, januari 02, 2014, 11:16:06

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Leuke baan Ger, maar net niet helemaal wat ik wil, ik ga zo ie zo 2 richtingen rondrijden op dubbel spoor, met een groot container gebeuren. en ergens een kolen overslag.
Bijvoorbeeld
linker kant 6,5 meter container yard
rechter kant 6,5 meter kolenoverslag en vulpunt voor de stoom loks ( hier zit ook een trapgat in ergens dus de bocht dubbelspoor(main yard) gat over trapgat tegen de muur.
bovenkant 5,5 meter scenery bergen canon
onderkant 5,5 meter station voor een lange personen geval en een cowboy dorpje stadje met oude huisjes enzo

de maten hier boven zijn van muur naar muur, daar moeten hele grote boogstralen vanaf voor die big boy's R5 denk ik.

Hans

Zo , ik denk dat het zo opgelost is , beide topics samengevoegd , het onderwerp was ook hetzelfde. 
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

Ik kon het niet mlaten, dus gisteren MP maar geplunderd er zette iemand gelijk maar een berg diesels neer



















Boel he, oja ik rij met wat ik leuk vind he, in mijn amerika mag iedereen op elkaars Yard rijden en met elkaars spul ;D

hans

Sjonge, sjonge, sjonge!!!
Hans, liefhebber On30 + H0

Tja , word je handelaar of Model trein man , dat is de grote vraag. Zie hier eigenlijk het nut niet van in , en zet dan ook maar wat Europees en Aziatisch op je baan , serieus is het toch al lang niet meer. Met dat geld had je al een aardige baan kunnen hebben , vraag me af op wie je indruk wilt maken.
3 van de 2 studenten kunnen niet rekenen.

Ik spoor in N

zijn mooie loc"s bij  ;)
M.v.g. Van  Ger uit Landgraaf

Hans, net wat Jan al schrijft.
Het is een berg oude meuk, Model Power, Athearn Blue Box zijn analoog dus misschien wat voor een yard in de kast :-)
Inderdaad had jij je geld beter kunnen besteden aan een paar mooie soundloks uit de huidige tijd, dus mooiere detaillering, betere rijeigenschappen, enz.
Maar goed, het is jouw keus en als jij er gelukkig mee bent......

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Moet wel een flinke baan worden, Hans, om al die vari?teiten erop kwijt te kunnen. Dat gaat een druk treinverkeer worden.
Misschien nu je energie in een mooie baan steken, waarop je het spul, of een deel ervan, kan laten rijden.
Uit een diversiteit aan materieel heb je nu in ieder geval geen gebrek.
Ik denk overigens dat Jaap en Jan wel enigszins gelijk hebben. Misschien iets om over na te denken....?

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Hans, voor alle duidelijkheid, het is geen jaloezie, afkraken of wat dan ook.
Hier op het forum zijn voornamelijk leden die opbouwende kritiek hebben en veelal zelf met vallen en opstaan wijs zijn geworden.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Ik herken hier in de fout die alle modelspoorders in het begin hebben gemaakt. Aanschaffen wat je leuk lijkt en er later achter komen dat de keuzes niet zo goed zijn geweest.

Let op Hans, ik zeg met nadruk alle modelspoorders dus niet om jou aan te vallen maar omdat ik net als alle andere forumleden je willen behoeden voor dit soort valkuilen. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een verzamelaar bent en dan hebben wij het allemaal mis.

JohnT

Punt 1 hoef ik op niemand indruk te maken, dat boeit me namelijk voor geen meter, en zoals ikalschreef ga ik met treintjes rijden die ik leuk vind, en ga ik niet de werkelijkheid namaken.

Als ik er later achter kom dat ik een loc of diesel niet leuk vind gaat die markt plaats op of een vitrine kast in.

dus laat mij nu even aanschaffen, er liggen al bergen rails ook hier die moeten toch eerst de baan op, onee eerst die opbouw bouwen, daar komt donderdag een tekenaar voor dan weet ik erna eindelijk eens de maten voor mijn 2 in 1 baan.

dus geen verzamelaar en ook geen rangeerder zoals met die kaartjes, maar dadelijk gewoon proberen na te doen wat Ger hier ook doet met die bergen en met die gebouwen niets meer of minder, hobbyen dus en niet..... la maar.

ok, ok , was goed bedoeld hier.

Jaap
Now, if you'll excuse me. I'm a busy man.
I have a NG logging railroad to run.

Misschien wel een goed idee, Hans, om bij je spoorbaan een vitrinekast aan de wand de maken. Je kunt dan daarin de modellen die je niet meteen in gebruik hebt mooi uitstallen. Het is dan een mooi gezicht en ze zijn meteen opgeborgen. Je kunt dan ook van tijd tot tijd je materieel op de baan verwisselen.
En...... hobby is doen wat je leuk vind en jij bent de baas.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Citaat.... la ma

Da's een dier dat spuugt  ;) ;D

Hans, ik denk dat de mannen bedoelen dat het leuke locs zijn, maar uit het verleden. Er is momenteel zoveel beter te koop dat de Athearn BB's. De rijeigenschappen zijn gewoon een stuk minder dan de moderne varianten van jawel, zelfs nieuwe Athearn. De aandrijvingen daarvan geupgrade en ook zijn ze digitaal voorbereid met nette printjes (die er overigens ook voor zorgen dat ze al bij lage spanning analoog mooie verlichting hebben).

En ja, er is niets mis met dat doen wat je leuk vindt.