Big Bull Rail Road

Gestart door Opa-Bullcat, januari 02, 2014, 11:16:06

« vorige - volgende »

februari 18, 2014, 01:34:49 #210 Last Edit: februari 18, 2014, 11:22:17 by dutchbuilder
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het iets met de totaal toelaatbare vierkante meters te maken heeft en de bouwvergunning die er aan hangt......ambtenaren! WEET JE WEL!

Ton
Erare humanum est

Wat een prachtige luxe Hans: zo'n mooie, ruime hobbykamer.
Dat geeft heel wat mogelijkheden voor de toekomst.  :)

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Nou, hier vind je straks de BB's niet meer terug!
Hans, liefhebber On30 + H0

En we hebben er een meter bij op het dak, de architect had het verkeerd begrepen, de bouwtekeningen zijn naar de gemeente toe nu, en nu maar hopen en afwachten.

Mooi Hans!
Ben benieuwd wanneer ze kunnen beginnen!
Washtown / Beijville  ::  Mijn webshop

Breng de BB's maar vast onder stoom Hans!
Hans, liefhebber On30 + H0

Hans, ik ga morgen eens met een schaduwstation beginnen eerst, danweet ik ongeveer hoeveel platen er gelijk naar de zolder moeten aan hout en balken enzo.

Hans hoe wil je de onderbouw van de baan gaan maken?
Een standaard tafel of zoals velen doen , skeletbouw?
Dus alleen ondergrond waar de rails loopt.

Ton
Erare humanum est

Ik zat te denken aan mutiplex met daarop gamma-blauw, zoals jullie het noemen, in ieder geval niet van die dikke schuim platen, ik denk dat die blauwe 3 mm platen ook genoeg dempen.

Ja maar dat bedoel ik niet, die dempende platen moeten ergens op.
Het nadeel van een plaat , tafel dus , is dat je niet veel hoogteverschil kan maken in de plus en de min.
Met skeletbouw gaat dat veeeeel beter ondat de ruimte om het spoor naar boven en beneden gebouwd kan worden.

Ton
Erare humanum est

O op die manier, er komt aan beide zijden denk ik een helix omlaag naar schaduw station en omhoog naar berg, bovenkant canon. ik wil dus wel een plaat houden daar ik er 2 grote yards op wil hebben een kolen yard en container yard, dus veel omhoog en omlaag op de baan zelf zal ik niet gaan.

Bedoelde je dit Ton ?

Citaat van: American op februari 19, 2014, 00:13:59
Breng de BB's maar vast onder stoom Hans!

Dat wordt lange afstand rijden met die treinen: ruimte genoeg!
Ik ben benieuwd naar je sporenplan.

Mvg, Poul.
Poul Hofland.
Liefhebber 0n30

Citaat van: Opa-Bullcat op februari 19, 2014, 01:52:17
O op die manier, er komt aan beide zijden denk ik een helix omlaag naar schaduw station en omhoog naar berg, bovenkant canon. ik wil dus wel een plaat houden daar ik er 2 grote yards op wil hebben een kolen yard en container yard, dus veel omhoog en omlaag op de baan zelf zal ik niet gaan.

Bedoelde je dit Ton ?

Ik snap, Hans

Ton
Erare humanum est

Yessssssssssss, bouwvergunning is binnen en de centjes ook, nu even wachten een week of 4 - 6 voor we starten met de opbouw , geen slapende buren ofzo wakker maken :)

Gefeliciteerd.....

Jeffrey